Ha produktívabb akarsz lenni, okosabban kell dolgoznod, nem keményebben.

Bár ez egyáltalán nem könnyű feladat, ám mégis jóval több munkát tudhatsz le kevesebb idő alatt, ha nem teszel keresztbe magadnak. A Business Insider összeszedte a legtipikusabb dolgokat.

Nézzük sorba, mik állhatnak a hatékonyságod útjában!

  • Reggelente mindig tovább szundizol. Persze ébredés után úgy érzed, hogy egy kicsivel több alvással kipihentebben kezded majd a napot, ám valójában ez többet árt mint használ, mivel az első ébredéskor a szervezeted "éberség hormonokat" kezd termelni, viszont a szundizással ezt a folyamatot lelassítod.
  • Este nem fekszel le időben. Ez valamilyen szinten az első ponttal is összefügg. A lényeg, hogy a hatékony munkához elegendő alvásra és pihenésre van szükséged.
  • A telefonod az ágyad mellett tartod. Biztosan hallottál már róla, hogy a kijelzők által kibocsátott kék fény ártalmas az alvási ciklusodra nézve.
  • Kihagyod a reggelit. Pedig te is tudod, hogy ez a legfontosabb étkezése a napnak, hiszen reggel valószínűleg már 8-10 órája nem ettél semmit, és a szervezetednek nagy szüksége volna már egy kis táplálékra. Az angol "breakfast" szó innen ered, "breaking the fast" - vagyis megtörni a koplalást.

  • Valami gyorskaját eszel ebédre. A zsíros, cukros ételektől csak álmosabb és fáradtabb leszel. Ha valami normálisat eszel, az egészségeddel is jót teszel és a munkád is hatékonyabb lehet tőle.
  • Az internet eltereli a figyelmed. Ahelyett, hogy a munkádra koncentrálnál, rákeresel mindenféle dologra, ami éppen az eszedbe jut. Rengeteg időt el lehet így fecsérelni.
  • Egyszerre több dolgot csinálsz. Sokan azt hiszik, hogy ők képesek egy időben több dologra összpontosítani, valójában viszont erre csak az emberek 2%-a képes, szóval jobb, ha egyszerre csak egy dologra összpontosítasz.
  • A végére hagyod a nehezebb feladatokat. Rengetegen a könnyű munkával kezdik, mondván majd belerázódnak és utána jöhet a neheze. Ennek sokszor az a vége, hogy a fontos és nehéz feladat egyáltalán nem lesz elvégezve. Legjobb, ha reggel letudod a javát, amikor még több energiád és motivációd van hozzá.
  • Egész nap ülsz. Nem is gondolnád, hogy egy séta a friss levegőn mennyire képes beindítani az agyadat. Fontos üzleti megbeszéléseket is jobb lenne séta közben letudni, mint ülve.

  • Kihagyod az edzést. A testmozgás nem csak az egészségednek és az agyadnak tesz jót, hanem jobbat is alszol tőle éjszaka. A jó éjszakai alvásról pedig már szó esett, hogy milyen fontos.
  • Nem állítasz fel fontossági sorrendet. Vagy helytelenül állítod fel. Sokan azt hiszik, minél több célt tűznek ki maguk elé, annál jobb. Valójában ez nem igaz, mindig csak egy pár célt szabad kitűznöd, amelyek éppen akkor a legfontosabbak.
  • Túltervezed a napodat. A tervezés jó lehet, egy bizonyos fokig, ám rengetegszer az élet közbe szól és borul a terv. A legjobb, ha csak 3-4 órára tervezel előre és nem az egész napra. Persze legyenek távlati terveid is, ám azokat is egyről a kettőre haladva próbáld elérni.
  • Túlzott tökéletességre való törekvés. Persze az csak jó, ha ki akarod hozni magadból a maximumot, de ha rágörcsölsz erre és félsz a hibáktól, akkor valójában pont az ellenkezőjét éred el, mint szeretted volna.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon