Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Nehéz a legjobbakat kiválasztani, ezért nekifutottunk még egyszer: robotninják, nagypofájú portugálok és bírók a főszerepben válogatásunk második részében.

Feladatunk korántsem egyszerű: a nagy sportszergyártók gyakorlatilag folyamatosan állítjak elő az újabb és újabb világuralomra törekvő kampányokat (de a rangos események miatt kétévente bizonyosan), a BL-t minden évben meg lehet lovagolni, és akkor egy új - gyakorlatilag magától játszó - szupercipő bejelentéséről még nem is beszéltünk. Válogatni tehát lehet bőven, ezért újra arccal előre vetettük magunkat a reklámok közé.

1. A szikra születése

Kezdjük rögtön az Adidas 2009-es kampányával, melynek középpontjában az F50i jelzésű cipőjük állt, ami annyira szuperkönnyű és komoly lábbeli, hogy már gyakorlatilag gyenge repülőgép. Legalábbis ezt gondolták ők, így ki más is szaladgálhatna benne, mint a Szikra maga: Lionel Messi. Azt általunk választott epizód a múltbéli Buenos Airesbe repít vissza minket, hogy megtudhassuk az egész hogyan kezdődött.

Érdekesség, hogy a 2004-ben debütált F50-es széria az 1954-es német vb-arany (erre a műsorszámra emlékeztek még, ugye?) 50 éves évfordulójának alkalmából kapta nevét.

 

2. Egyedül unalmas

Lépjünk egy lépést vissza a nagy sportszergyártók ámokfutásától, de azért maradjunk a focinál. A norvég csokis cég rendkívül egyszerű ötletre építette fel reklámfilmjét: a futball egyedül se rossz, de azért nem árt, ha van legalább még egy játékos. Az egész sztori van annyira szerethető, hogy a végén bármilyen termék elénk tolhatnának, ezúttal viszont csokiról van szó.

 

3. Együtt dobban a szív

A Coca-Colától nagy meglepetésekre nem kell számítani: mesebeli figurák, öröm és boldogság, az egész világ együtt ünnepel. Ezt a reklámot mindannyian kismilliószor láthattuk a 2006-os vb előtt, de ettől még szeretjük. A foci mindent és mindenkit összehoz, főleg, ha végre betalál a csapatunk: légy és légycsapó, hippi és szappan, fa és favágó, no meg Rodrigo és a kolléga, akinek a feleségét titokban kenegeti.
 

4. Egy esély

Tommy Howe feladata, hogy különleges tehetségeket kutasson fel. Afrikában szondázza a játékosokat, és el van bűvölve attól, amit ott lát, miközben járja a városokat és pályákat sofőrjével, és velük együtt mi is. Reach for Greatness - mondja a Guinness szlogenje, ami meg is mutatkozik, amikor hallgatag sofőrjénél landol egyszer csak a labda...
 

5. Eddig voltam szertáros

Cristiano Ronaldo még a Manchester Unitedben igazgatta a haját, amikor a Nike (pontosabban a Nitro ügynökség) úgy döntött, hogy az egyik reklámfilmjének nem ő lesz a főszereplője, hanem Albert Morgan szertáros. Hősünk napjai nyugodtan és rutinszerűen teltek egészen addig, amíg egyszer csak CR alálöltőzője bele nem vitte a rosszba.
 

6. Gyorsabban, jobban

Az Adidas a miCoach SPEED_CELL névre hallgató teljesítménymérő eszközéhez indította a kampányt, melynek részét képezi ez a film. Az egész felhajtás egyik fontos eleme az, hogy a kütyü használatával pontokat lehet gyűjteni, amiket az erre a célra létrehozott weboldalon fel is lehet tölteni. A legjobbak pedig eljuthatnak a német válogatott egyik edzőtáborába. A reklámfilm ezt a folyamatot mutatja be, de nem a szokott módon...
  

7. Olé!

A Nike szintén rommá játszott reklámja azért csinos, mert ugyan meccsen-focipályán kezdődik, viszont nem igazán ott játszódik. Figoról simán el tudjuk képzelni, hogy várakozás közben előjön belőle a klasszik grundfocista türhő, és humorból bebőrözi Ronaldót. Utóbbi meg egy igazán olcsó megoldás keretein belül teljesen értelmetlenül a lépcsőre sarkazza a labdát, de ezt elnézzük, mert Ronaldinho olyan becsúszást kap a sporitól a jól megszokott elasticója után, hogy még Telek Manci is elégedetten bólogatna.
 

8. Ésszel, spori

A Mastercard többnyire zseniális “priceless” filmjeiből nehéz választani még akkor is, ha a focis témakörre szűkítünk. A játékvezető szerepét betölteni sosem könnyű feladat, és olybá tűnik, hogy a pályán kívül sem az. Imádjuk a jellemzően könnyed és kedves hangulatot, a vicces megközelítést, no meg azt, hogy nem egy ropogósra zselézett hajú csatár a főszereplő.
  

9. A küldetés

A Nike 2000-ben kezdte el úgy igazán eldobni a biciklit azzal kapcsolatban, hogy mennyit is hajlandóak költeni egy focis reklámfilmre, és ebben a Wieden & Kennedy ügynökség segédkezett nekik. A The Mission már-már rövidfilmnek nevezhető, és egy csapat szupersztár küldetését mutatja be, amikor megpróbálják visszaszerezni a tökéletes labdát a robotninjáktól (vagy szamuráj, kendo-harcos, igazából mindegy is, mint ahogyan az is, hogy nekik vajon miért volt szükségük rá). Davids, Bierhoff, Thuram, Nakata, Totti, Guardiola, Cole, Yorke és Figo vívják meg az epikus küzdelmet, melyet nem élnek túl mindannyian. A kihívást keresőknek: Davids 1:14-nél vállal egy igen meleget.
 

10. A következő szint

A Take it to the Next Level névre hallgató reklámfilmmel a Nike ténylegesen egy új szintre emelte a focis reklámokat, a trükk pedig az volt, hogy felhívták Guy Ritchie-t az ügy érdekében. Ez az a sztori, amiben minden benne van: C. Ronaldo megkajáltat, összehányod magad a futóiskola után, Materazzi egy igazi bunkó, a csajod bármelyik férfimagazinba befér, Ibrának nagy az arca, végre a lábadhoz jön a tökéletes beadás, a szülővárosodban hősként ünnepelnek, és az egész stadion visszatartja a lélegzetét, amikor odaállsz (újra) a sorsdöntő szabadrúgáshoz. Tökéletes kivitelezés, azonosulás a főhőssel, megérdemelt siker.

Érdekességnek pedig egy interjú Gilbert Montoyával, aki a film főhősét alakította, és nem tudta elvenni Zlatantól a labdát.

Nézd meg az előző összeállításunkat is!

Player Autószalon

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.