Évente mindössze harminc, személyre szabott hajót építenek nagyon gazdag és nagyon türelmes ügyfeleknek, így aztán nincs is belőlük két egyforma. Luxus és elegancia a vízen.

Csodálatos tárgyak korszaka

Az olasz hajóépítő céget 1958-ban alapították, abban az időszakban, amikor az olasz formatervezés a csúcsán volt, és a csizma alakú ország ontotta magából az ikonikus használati tárgyakat és kulturális alkotásokat. Ekkoriban a gazdasági fellendülés miatt az olaszoknak kábé minden sikerült, amibe belefogtak, így aztán nem meglepő, hogy hivatkozási ponttá váltak az élet szinte minden területén. Mondjuk, hogy mik ezek?

Persze, hogy mondjuk, de a teljesség igénye nélkül. Autógyártás: Ferrari, Alfa Romeo, Fiat. Motorgyártás: Ducati, Moto Guzzi, Vespa. Divat: Armani, Valentino, Prada, Gucci. Filmművészet: Fellini, Antonioni, Visconti, és a színész vonalon: Sophia Loren, Gina Lollobrigida, Marcello Mastroianni. Az eszpresszónak köszönhetően az olasz kávékultúra a hatvanas években kezdte meg világhódító útját olyan gyártóknak köszönhetően, mint a Faema, a Gaggia vagy a La Marzocco, és ekkoriban szokott rá a világ szerencsésebb fele a pizzára. A hatvanas években nem volt menőbb dolog a világon, mint olasznak lenni, olasz dolgokat hordani, azokkal közlekedni, azokat tömni magadba, a Sanlorenzo mesteri formatervezésű tárgyai pedig megőriznek valamit ennek a parádés, grandiózus korszaknak a ragyogásából.


Nincs két egyforma

A 900 alkalmazottat foglalkoztató gyár La Spezia közelében, San Lorenzóban működik, a Földközi-tenger partján. Az évtizedek során a cég egyre magasabb szintre emelkedett, egyike volt annak a kevés hajógyártónak, amely egy cseppet sem érezte meg a világválságot, hajszálra pontosan ugyanannyi hajót gyártott a krach előtt, mint alatta és utána. A személyre szabott jachtok egy szupergazdag réteg igényeit elégítik ki, évente mindössze harminc hajót gyártanak, a várólista pedig hosszú. A belső enteriőr és egyes külső elemek kialakítása a leendő tulajdonosokkal együttműködve történik meg, így aztán nincs is közöttük két egyforma.

A Sanlorenzo három évtizeden át csak fatestű modelleket gyártott, 1985-ben tért át az üvegszálas hajótestekre. Jelenleg három szériát, az SL-t, az SD-t és a szuperjachtot viszi. Az elsőbe maximum 32 méteres hajók, a másodikba maximum 37 méteres, míg a szuperjacht kategóriába 60 méteres óriások tartoznak. És hogy bizonyítsuk, hogy nem csak az árcédulájuk miatt (egy nagyobb csónak 24 millió euró körül figyel) érdemelnek figyelmet ezek a gépek: az SD 122-es modelljük 2010-ben megnyerte a Boat International Awards díját.

Modern technológia luxusba bújtatva

A hajókat minden szakaszban a legmodernebb technológiával építik, és szintén a legmodernebb technológiákat pakolják beléjük, legyen az a szerkezetbe beépített antivibrációs, rezgés- és zajcsökkentő rendszer, vagy a fedélzeti konyha szagelszívója. A cég filozófiája az, hogy olyan terméket, teret hozzanak létre, amit a tulajdonosa a világ legjobb helyének érez.
Érdekesség, hogy a cégnek dolgozik egy magyar tervező, Obendorfer Dávid, szóval szegről-végről a magyar géniusz is megjelenik ezekben a szép tárgyakban.

Próbáld ki!

Ha kedved támadt ahhoz, hogy egy hajó fedélzetén szeld a habokat, akkor a Navigare Yachting Club oldalán tájékozódhatsz a bérlési paraméterekről. Sanlorenzo ugyan nincs a kínálatukban, de szerintünk ez nem is olyan nagy baj, mert remek vitorlásaik vannak, amikre felpakolhatod a teljes baráti kört vagy a családot, vagy együtt mindenkit. Persze ha már bérelsz egy jachtot, akkor nem árt, ha tudsz hajót vezetni. Akár már egy nap alatt letehetsz olyan hajóvezetői vizsgát, amivel aztán becélozhatod az Adriát. Hajrá!


Nagyon penge vitorlás témájú cikkeink vannak, csekkold őket!

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon