A szénhidrát rossz, fogyni nem tudsz tőle, cserébe hízni igen, éppen ezért búcsút is mondtál a tésztáknak, süteményeknek és a kenyérnek is. Pedig milyen király egy frissen sült (házi) kenyeret betolni mondjuk egy jó kis gulyásleves mellé. Persze, ha a szénhidrátokat kerülöd, jó eséllyel a gulyáslevest sem tolod annyira. Mindegy. Na, de mi van akkor, ha azt mondjuk, hogy a szénhidrát nem is rossz, vagyis nem mindegyik?

A cukor például az, mert az nem emésztődik meg, vagyis nem a szervezet bontja le, hanem bakteriálisan bontódik (glükozzá), majd közvetlenül a véráramba kerül, és már emelkedik is a vércukor szint, az meg baj, mert magas vérnyomást, szívproblémákat, és mindenféle gyulladás okozhat a szervezetünkben, plusz öregíti a bőrt, és persze könnyebb elhízni is. Egyszóval szervezetünk nem tudja úgy hasznosítani, mint például a jó szénhidrátokat.

Nem mondtuk még, de

 a szénhidrátoknak fontos feladatuk van: azok adják ugyanis testünk energiaellátásának fő forrását, vagyis ezek kellenek ahhoz, hogy tudj gondolkodni a világ dolgain, és ezek biztosítják azt az energiát is, hogy hétvégenként le tudj vánszorogni valamelyik szórakozóhelyre. Napi 120 grammnál kevesebb szénhidrátbevitelnél ezek nem fognak menni.


A jó szénhidrátok valójában összetett és minőségi szénhidrátok, amik magában foglalnak némi fehérje- és zsírtartalmat is, és – ahogy a nevéből is sejthető – egészségesek. Ezeket a teljes kiőrlésű kenyérfélékben, a gyümölcsökben, a zöldségekben és a tejtermékekben meg is találhatod.

Szóval amikor azt mondod, hogy fogyni akarsz és abszolút szénhidrátmentes diétát tolsz és csak zöldséget és gyümölcsöt meg húst eszel, valójában csak a rossz (egyszerű) szénhidrátokat kerülöd, és nem is tudsz róla, de – nagyon helyesen – csak a jó, vagyis összetett szénhidrátokat viszel be a szervezeted be, amik lebontása hasznos tápanyagokat eredményez a szervezetnek.

És ha már fogyás

Nyilván nem mondunk újat, ha azt mondjuk, hogy a fogyás titka az, ha több kalóriát égetsz, mint amennyit beviszel a szervezetedbe.

Amúgy a szakemberek, nagytudósok és mindenféle hozzáértők azt mondják, hogy a napi kalória szükségletünk több mint felét minőségi szénhidrátokból kellene összehoznunk. És ha ezt tudod tartani, akkor nem üríted ki szénhidrátraktáraidat teljesen, és nem kap el a falási roham, ha elmész egy Fornetti mellet, vagy legalább arra lesz erőd, hogy nemet mondj péksütiknek.

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon