Így lett egy olasz cipőbrand az angol focis szubkultúra egyik kedvenc márkája

Minden a Liverpool szurkolóival kezdődött.

Státuszszimbólum.

Hogy egy szubkultúra tagja mit visel magán, ritkán a véletlen műve, ugyanis egy-egy pólóval, bakanccsal, cipővel, pulóverrel az ember egy csoporthoz való tartozását fejezte i. Ezek a típusú kódok Angliában nagyon erősek, ilyen vizuális üzenetet közvetítenek többek között a Fred Perry-pólók, a Martens bakancsok, az Umbro pulóverek, és mint megtudtuk: a Diadora-cipők.

A lelátókon szorongó népek körüli jelenségek a brit kulturális örökség részei, így tehát egyenként is érdeke, hogy a szurkolók nevezett egyének mit viselnek, milyen öltözékek mellett teszik le a voksukat. A Fila, Lacoste, Sergio Tacchini, Adidas és egyéb brandek mellett a nyolcvanas években tűntek fel a Diadora, egy hazájában is relatíve kis mennyiségben gyártó cég sneakerei, vagy ahogy Nagy-Britanniában nevezik: trainerei.

Az ok állítólag az, hogy 1977-ben Rómában rendezték az akkori BEK-döntőt, amin a Liverpool és a Borussia Mönchengladbach csapott össze. A Pool 3-1-re nyert, a szurkolók némelyike pedig bevásárolt a meccs után, és az odahaza ismeretlen márkának számító edzőcipőkkel tért haza.

Az idén hetven éves olasz brandről készült egy remek kisfilm, mutatjuk is.

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon