Azért jött létre, hogy felturbózza egy újság eladási számait
Azt gondolhatnánk, hogy a világ leghíresebb kerékpárversenyének ötlete azért született meg, hogy kiderüljön, ki a világ legjobb, legkeményebb versenyzője. Az igazság viszont az, hogy a Tour de France azért jött létre, hogy egy francia újság több példányszámban keljen el.
Az ötlet Géo Lefévre-től jött, a francia újságíró a L’Auto sportlapnál dolgozott, de az eladási számok közel sem voltak jó. Lefévre azt gondolta, hogy egy kerékpárverseny szervezésével megugranak az újság eladásai is. Az ötletével megkereste az egyik szerkesztőt, a korábbi versenyzőt, Henri Desgrange-t, együtt vágtak bele a szervezésbe. Az első Tour eredetileg öthetes lett volna, de túlságosan keménynek és hosszúnak ígérkezett, így nem volt elég jelentkező. Ezért végül 19 napra rövidítették a versenyt, de így is piszok nehéz volt az első Tour de France.
Vissza a cikkhez