Öt hatalmas bukás az autóipar történelméből

Ford Edsel

Lehetne a marketingkudarc iskolapéldája is, az Edsel neve szinte szinonimájává vált az autóipari bukásnak. 1957-ben hozta létre a márkát a Ford azzal a céllal, hogy egy innovatív autót dobjon piacra, az Edselt azonban a kezdetektől fogva rossz előjelek kísérték. A dizájn, amelynek központi eleme a markáns hűtőmaszk volt, finoman szólva nem aratott osztatlan sikert, egyeseket piszoárra, másokat női nemi szervre emlékeztetett. Reklámkampánya pedig túlzottan nagy elvárásokat keltett, amelyeket az autó nem tudott teljesíteni, a vevők végül csalódottan fogadták a modellt. Nem sikerült jól pozícionálni az árát sem, a Henry Ford korán elhunyt fiáról elnevezett Edsel végül 1958-tól csak három évig volt piacon, a Ford több százmillió dolláros veszteséget könyvelt el miatta.

Vissza a cikkhez