Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Enzo Ferrari a világ legszebb autójának nevezte, és a Jaguar E-Type vonzereje nem csökkent az évtizedek alatt. A brit Eagle műhelyében épített Lightweight GT pedig mindenben jobb lett, mint az eredeti.

1963-ban mutatta be a Jaguar az E-Type legfejlettebb változatát, és a versenypályára szánt, könnyűfém karosszériás Lightweight modellből az eredetileg tervezett 18 darab helyett csak tizenkettőt építettek. A Jaguar pár éve jelentette be, hogy legyártja a hiányzó hatot, és akinek nem jutott belőle, annak itt a brit Eagle alternatívája.

Nem replikáról van szó, az alapokat egy első generációs E-Type adja,

amit teljesen lecsupaszítanak, és az eredeti Lightweight formájával megegyező, de már modern eszközökkel megmunkált, tartósabb alumínium karosszériával szerelik fel. Jobban megdöntik a szélvédőjét, és a szélesebb kerékjáratok alá, a 16 colos kerekekre modern abroncsok is elférnek.

Az eredetiben 3,8 literes motor dolgozott, de a Lightweight GT-be a Jaguar 4,7 literes, soros hathengerese kerül,

ami az építés után 385 lóerőre és 522 Nm nyomatékra képes. Az erejét ötfokozatú kézi sebességváltó továbbítja a hátsó kerekekhez.

A belső teret sokkal kényelmesebbre szabták a versenypályára lecsupaszított eredetihez képest,

és az Eagle Jaguarja még így is csak 1017 kilogrammot nyom, ezért elképesztően megy: öt másodpercen belül gyorsul százra, és 274 km/óra a végsebessége.

A 12 eredeti példány egyike nemrég hatmillió angol fontért, azaz 2,4 milliárd forintért cserélt gazdát egy aukción, és

De nem elég a bankszámla, türelmesen is kell rá várni, ugyanis egy évben csak két példánnyal készülnek el.

Ez is érdekelhet:

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.