A kiskölök Ryan ToysReview nevű YouTube-csatornájának öt és félmillió feliratkozója van, legnépszerűbb videója pedig 570 millió megtekintéssel büszkélkedhet.

Tudjuk, hogy most ez így egyszerre kicsit tömény volt, ezért leírjuk még egyszer;

570 millió megtekintés (!!!)

A több millió feliratkozó már alapból garantálja, hogy a kis Ryan szüleinek a számlájára minden hónapban érkezik egy akkora összeg, amekkorát te soha életedben nem fogsz egy kupacban látni, az ilyen orbitális megtekintésszámmal sokkoló videók pedig további súlyos összegekkel gyarapítják a családi kasszát.

És hogy mit csinál ezért a videókon szereplő ötéves kisfickó? Játékokat tesztel, vagyis egyszerűen megaszondva, játszik. Mert ugye egy ötéves általában azt csinálja a játékokkal.

Így ni:

Ha már idáig eljutottál, tutira elkezdett remegni a szád széle. Azt is tudjuk, milyen kérdések fortyognak most a homlokod mögött.

  • Mi a szájbatekert jó büdös francnak dolgozok én egyáltalán ebben a rohadt életben?!
  • Hogy a retekbe van az, hogy a hagyományosan értéket teremtő szakmákkal ma már éhen lehet dögleni, az ilyen marhaságok meg milliomost csinálnak egy ötévesből?!
  • Mikor fog már ez a magából kifordult világ végleg alászállni a pokolba?!

Valami ilyesmi, ugye? Nos, nem tagadjuk, mi is kiakadtunk kicsit, de elszámoltunk tízig, aztán megszültük a válaszokat, mert a nyálveréssel önmagában nem jutnánk messzire.

Honnan ez a rengeteg megtekintés?

Ryan csatornájának feliratkozói jórészt azok a szülők, akiknek a gyerekei imádják ezeket a videókat. Ha van kiskorú gyereked, akkor biztosan nem kell neked bemutatni az egyik legnagyobb magyar sikersztorit, Bogyó és Babócát, ami hatalmas brand lett az elmúlt években, mesekönyvekkel, játékokkal és olyan YouTube-videókkal, melyek közül sok simán képes több tízmilliós megtekintést hozni.

Na de mégis hogyan jönnek össze ezek a magyar viszonylatban brutális számok? Onnan, hogy egy kisgyerek képes akár egész délután Bogyó és Babócát nézni, ha a kezébe kerül egy tablet. Ugyanígy működnek a kis Ryan videói is, azzal a különbséggel, hogy az angol nyelv miatt neki egy kicsit nagyobb a közönsége.

A másik, hogy a YouTube algoritmusa fentebb sorolja azokat a videókat, melyeket elejétől a végéig megnéz a felhasználó, egy gyerek pedig tipikusan így fogyaszt vizuális tartalmat. Minden együtt van tehát ahhoz, hogy egy csatorna, mely kizárólag olyan videókból áll, melyekben egy ötéves játszik, sikert sikerre halmozzon.

Ezt te is meg tudnád csinálni?

Az a helyzet, hogy igen. Persze kell hozzá egy szekérderéknyi szerencse, jó adagnyi kitartás, és érdemes helyből az angol nyelvvel próbálkozni. Összességében az a szitu, hogy a jelek szerint nagyon megéri célzottan kicsi gyerekeknek tartalmat előállítani, hiszen ők kifejezetten hálás közönség, a képletet pedig már biztosan ismered:

Hálás közönség => sok megtekintés => sok reklám =>

Azzal pénzt keresni, hogy játékokat bontogatok? Hol itt az érték?

Jó kérdés. Ne felejtsd el feltenni akkor is, amikor a következő valóságshowban valaki megmutatja a csupasz seggét, aztán évekig abból a bizonyos csupasz seggből, meg a botrányaiból él. Minimális a hozzáadott érték, kizárólag a nyilvánosság a lényeg, a követőid száma az Instagramon meg a Facebookon, a feliratkozóid száma a YouTube-on. Itt az ideje megtanulnod, hogy egy olyan világban, ahol az eléréssel pénzt lehet keresni, tök mindegy hogyan tettél szert a követőidre, ha már vannak, meg fogsz belőlük élni.

Ha azzal akarsz milliókat keresni, hogy értéket teremtesz, akkor legyél asztalos, építész, művész (stb.), csináld nagyon jól és dolgozz nagyon sokat! A világ kétségkívül jobb hely lesz, de neked sajnos nem jut annyi kiskapu, mint a valóságshow-celebeknek. Bocsika, de ez van.

És ezt olvastad már?
Hat pöpec kerti medence, amiben át lehet vészelni a nyarakat