Vegyél egy alternatív, közgazdasági sulit, pár lelkes, tanulni vágyó fiatalt, és a legősibb, legegyszerűbb fényképezőt és már kész is a Sight Company. Egy olyan cég, ami visszaadja a jövő generációjába vetett hitünket.

Az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) nem tartozik az átlagos oktatási intézmények közé. A diákok a tizedik osztályban például két tantárgyból választhatnak: a Gazdálkodj Okosan és a Diákvállalkozás közül.

Ez a pár srác az utóbbit választotta és megalapították a saját vállalkozásukat, a következő feladat pedig az, hogy egy tanévig életben is tartsák gazdaságilag.

„És akkor elmentünk a Flowra, ahol nekünk az az üzenet jött le, hogy az igazán sikeres csapatok azt csinálták, amit mindannyian szerettek” – mesélte a Forbes-nak aha-élményét Angyal Mátyás.

És mivel mind a 8 srác szeret fényképezni (meg egyébként is, ma mindenki fotós, vagy az lesz), egyszercsak beugrott a Sight Company alapötlete: legyen egy termék - egész pontosan egy lyukkamera -, amivel népszerűbbé tudják tenni a ma már kihalófélben lévő analóg fényképezést.

A fiúknak az is fontos volt, hogy ne csak egy fényképezőt adjanak, hanem mindent, ami a fénykép elkészítéséhez szükséges lehet. Így a csomagba kerül öt darab fotópapír, előhívó folyadék és vörös LED égő is, amely nem zavarja sötétben történő előhívást sem.

A diákcégeknek mindig van mentoruk, akik egyébként sokszor egykori AKG-s diákok. A Sightnál Kovalcsik Tamás lett a mentor, aki korábban az Eonnál termékfejlesztéssel foglalkozott. Tamás szerint a csináld magad vonalnak most nagy a divatja és ebbe tökéletesen illik a lyukkamera is, legfőképp a számlázásban, gazdasági és jogi kérdésekben segít nekik.

A diákcégben nyolcan dolgoznak, és mind a nyolcan részvényesek: 30 ezer forintos törzstőkéjű zrt-t alapítottak a fiúk.

A lyukkamera három színben (natúr, fa, fehér) kapható, 4490 forintos áron. A debütáláskor - egy AKG-s vásáron - egyből 28 darabot adtak el, és 30-ra vettek fel előjegyzést, ami elég jó indulásnak tűnik.

És nem csak nekünk, mert ezzel azonnal túlszárnyalták a 100 kamera/tanév célszámot is.  Jelenleg a  Facebook-oldalukon vesznek fel rendeléseket, és már tervezik a következő terméket, egy papírkamerát, hogy legyen egy olcsóbb verzió is. De a fő cél nem az eladás, hanem a hangulat, az analóg fényképezés népszerűsítése. Na meg a vállalkozás. A tanulás. A fejlődés. És ebben a legfantasztikusabb, hogy amíg mi úgy mentünk egyetemre, hogy gyakorlati tudást alig-alig szereztünk, ezek a fiúk egy ugródeszkáról indulnak. És onnan már nehéz lesz elrontani - mi legalábbis nagyon szorítunk nekik.

Huba Mátyás, Mihály Olivér, Celichowski Emil, Tárkányi Tamás, Radványi Dávid, Angyal Mátyás, Kárpáti Levente, Blaskó Bence - jó lesz megjegyezni ezeket a neveket, mert még biztos hallunk róluk.

(via Forbes)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon