A Lidl-cipősök az utcán intenek egymásnak, a járókelők megdicsérnek. Egy évig teszteltem a német cég saját márkás lépőjét.

Pár nap híján egy éve vettem kezembe először a Lidl kék-sárga cipőjét, ami már azelőtt ironikus poénikonná vált, mielőtt egyáltalán megjelent Magyarországon. A Lidl-cipő története évekkel ezelőtt kezdődött, amikor a német kiskereskedelmi lánc áprilisi tréfaként bedobta, hogy sajátmárkás ruhakollekciót fognak piacra dobni, a képzeletbeli szett része volt egy kék-sárga, a lidlös munkaruhán (meg talán az IKEA-son) kívül talán semmilyen öltözékhez nem illő cipő is.

A poénból összedobott kollekció fogadtatása váratlanul pozitív volt, így 2019 őszén a cégnél úgy döntöttek, hogy cipőstől, pólóstól, zoknistól kiadják az egész Streetwear termékvonalat. A Lidl-cipőre látszólag teljesen logikátlan módon villámsebességgel rákaptak a német csinnadrattaszörnyetegek (hypebeastek). Bizonyos körökben viccből menő lett egy olyan márkának a cipőjét hordani, ami egyébként a mindennapokban pelenkát, WC-papírt vagy épp leárazott bélszínrolót árul.

A felhajtás után nem volt megállás, beindult a Lidl-cipőkkel való seftelés.

A lépő eleinte csak Németországban volt kapható, de az akció sikeressége okán a Lidl elvitte más országokba is a Streetwear kollekciót. Az egyik első újonnan bevont ország Finnország volt, ahol a webshopból lényegében percek alatt elkapkodták a kék-sárga cipőket, hogy aztán az eredeti ár négyszereséért árulják azokat a használt piacon. Ezeket a 15 eurós cipőket sokan képesek voltak megvásárolni akár 60 euróért is, ez 400 százalékos resell árat jelent, ilyet manapság csak a nagy divatcégek kifutó termékei, meg mondjuk a Rolex sportmodellek tudnak.

 

View this post on Instagram

 

Lidl Suomi (@lidlsuomi) által megosztott bejegyzés

A Lidl-lépő egy éve, 2020 őszén megérkezett Magyarországra is, és mint ahogy az korábban Németországban vagy Finnországban megtörtént, nálunk is hamar elkapkodták szinte az egész készletet. Már jó ideje tudjuk, hogyan működik a listaár-használt ár dinamika a népszerű termékeknél, de egészen fura élmény volt azt látni, hogy a megjelenés után pár nappal tömegével elkezdtek felkerülni a Jófogásra vagy a Vaterára a Lidl-cipők.

Magyarországon nagyjából 5 ezer forintba került a cipő, ha a boltban vetted meg, az interneten viszont átlagosan 15 ezerért árulták a nyerészkedők.

A hype mára leült: a Jófogáson jelenleg csak egyetlen első generációs cipő (erről majd kicsit később) van fent, igaz, azt jelenleg is dupla áron árulják. Akárhogy is, ezeket a cipőket többen csak viccből vették meg, csakhogy az elmúlt év alatt kiderült, hogy a Lidl-cipő minden, csak nem olcsó poén.

Posta, bolt, patika

Én a saját cipőmhöz október 5-én reggel a balmazújvárosi Lidlben jutottam hozzá, és a pandémia miatt nagyjából egy éven keresztül majdnem minden nap hordtam is.

A koronavírus miatt az elmúlt másfél évben igencsak átalakult az életünk, tényleg csak a legszükségesebb helyekre jártunk el, vagyis bevásárolni, gyógyszertárba, meg néha mozogni kicsit.

Ezekre a helyekre a Lidl-cipő tökéletes választásnak bizonyult, de mivel ezek a helyek voltak lényegében az egyetlen kimozdulási lehetőségek, így nem túlzás azt állítani, hogy egy éven keresztül tényleg szinte csak ez az egy cipő volt a lábamon.

A cipő minősége az árához képest rendben van, a belebújós forma és a meglepően stabil talp miatt kényelmes viselet. A legnagyobb meglepetés nem az volt, hogy rendeltetésszerűen lehetett használni, hanem hogy milyen sokáig bírta a strapát. Mert bár a Lidl-cipő elsőre klasszikus piacos érzés kelt, de a hozzá hasonló filléres cipőkkel ellentétben akár egy évig is használható. Így néz ki most az enyém:

A fotókon látható, hogy a cipő elkezdett meghajlani, de a felsőrész még mindig egész jól tart, ami viszont ennél is fontosabb, hogy a talp továbbra is megfelelő támaszt nyújt, lyukadásnak vagy leválásnak pedig nyoma sincs.

Kiskereskedelmi Yeezy

Túlzás nélkül állítom, hogy eddig a Lidl-cipőmre kaptam a legtöbb dicséretet, tavaly október óta legalább egy tucat ember elegyedett velem beszélgetésbe, mert felismerték. Sokan azt mondták, hogy nem merték megvenni, helyette inkább a Lidl-papucsot választották, de viszonylag sokan ismerik és szeretik a cipőt.

Persze mondhatnánk, hogy akkor a Lidl-cipő lett az új Fila-táska, de ez sok szempontból nem állja meg a helyét.

El is mondom, miért. Egy évvel az első eresztés után még mindig látni az utcán Lidl-cipősöket, akik mint kiderült: pontosan úgy nézik meg egymás cipőit, mint a yeezysek vagy bármilyen hardcore sneakerheadek. 15 évvel ezelőtt, a Fila-táskák népszerűségének hajnalán, soha, senkinek nem hagyta el az a mondat a száját, hogy:

a táskád, ? fasza!

Pedig hetekkel ezelőtt egy Rottenbiller utcán tekerő biciklis hosszú méregetés után ezzel a mondattal talált meg, csak ő értelemszerűen nem táskát, hanem cipőt mondott. A Lidl-cipőből budget ikon lett, így nem véletlen, hogy már kijött a második generáció is, aminek kicsit magasabb lett a talpa, a felsőrésze pedig kicsit apásabb, a színek viszont szerencsére nem sokat változtak. Ezen a fotón jól látható a különbség, felül az új, alul pedig az original látható.

Amint sikerül beszereznem a méretemben az új modellt, indulhat az újabb hosszútávú teszt, de lehet, hogy arra kicsit többet kell várni, mert a második generációt is elég gyorsan elvitték a nyerészkedők.

(Fotók: a szerző)

Ez is érdekelhet:

Ha elrabolnak, ezeket a szabályokat tartsd be, hogy esélyed legyen a túlélésre!

Egy nigériai szervezet által összeállított lista került nyilvánosságra.

Miért jó az nekünk, ha gazdagok repkednek az űrben?

És mi mikor mehetünk majd az űrbe?!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Automataváltós elektromos kerékpárt mutatott be a Decathlon

További cikkeink a témában