Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Azt, hogy javarészt M. Night Shyamalan írta. Ez is egy nagy shyamalani csavar!

1999. január 29-én mutatták be A csaj nem jár egyedült a csajkedvenc Freddie Prinze Jr.-ral és az esetlennek beállított, de valójában szuperdögös Rachael Leigh Cookkal, akit folyamatosan nem túl vonzó nőként akart beállítani a film, viszont aki látott már nőt úgy általában, az látta, hogy amint ráadnak az általa játszott Laney-re egy fél fokkal nőiesebb ruhát (és tényleg elég csak fél fokkal nőiesebbet), egyből felolvadna még Demjén Ferenc jégszíve is, de az biztos, hogy minimum egy fél, de inkább egy egész gimi lenne szerelmes belé.

Csúnya lány. Aha. Aha...

A sztori nagyjából a Pygmalion tiniverziója volt, vagy a My Fair Lady-jé, kinek hogy tetszik jobban, mindegy is, a lényeg, hogy egy szerethető, ha nem is a világ legjobb vígjátéka volt, ami 10 milliós gyártási költségéből 103 milliót termelt, szóval mondhatjuk, hogy bejött, bejövögetett, elindította az akkor még csak a Tudom, mit tettél tavaly nyáron-filmekkel elkaristolgató Freddie Prinze Jr.-t a szupersztár szépfiúi úton, és azt gondoltuk, hogy Rachael Leigh Cook is bebútorozhat a romantikus vígjátékok nagy csarnokába, de aztán inkább szóltak neki, hogy ne hagyjon ott egy fogkefét sem. Kár.

A filmmel kapcsolatban nem is ezek a legérdekesebb dolgok. Igazából a készülése az, amitől eléggé felhúzza az ember a szemöldökét, mert a She’s All That forgatókönyvének megszületése egy igazi horrortörténet,

Igen, az az M. Night Shyamalan, ki más, elég kicsi a valószínűsége, hogy két ember is dolgozik a filmszakmában ugyanezen a néven.

Igen, az ott Paul Walker. Emlékszel?

Ha megnézzük, kinek a nevéhez fűződik a szkript, mindenhol R. Lee Fleming Jr. nevét találjuk, és ez még 2002-ben okés is volt Shyamalan számára, aki akkor csak azt mondta, egy picit helyrepofozta a forgatókönyvet, miközben a Stuart Little kisegéren (mert igen, annak is ő írta a forgatókönyvét) és a Hatodik érzéken dolgozott. 2013-ban viszont már azt mondta egy interjúban, hogy nem is annyira kipofozta, mint inkább megírta szellemíróként azt a bizonyos szkriptet. Dráma! Sokk!

Az igazság állítólag valahol a kettő verzió között van. Még ugyanabban az évben Jack Lechner a Miramaxtól azt nyilatkozta, hogy igazából mindketten ugyanannyi munkát fektettek bele, mivel Fleming szállította le az eredeti történetet, amit ők megvettek, de Shyamalan írta át a végleges formájára, és az ő melója nem csak egy szimpla helyre pofozás volt, hanem konkrét újraírás sok helyen, de mégsem kapott helyet a stáblistán.

Shyamalan életében nem írt olyan könnyed sztorit, mint ez, azt azért nem mondjuk, hogy megint meg kellene próbálkoznia vele, de Az utolsó léghajlítónál és A Föld utánnál biztos jobb lenne bármi. Rachael Leigh Cooknak pedig illene adni valami igazán jó mozit, bár tulajdonképpen nagyon szerettük a 11:14-ben, másban nem igazán. Többnyire tévéfilmekben és néhány sorozatban tűnt fel, a Hallmark szinte minden családi izéjében kap szerepet. Nem nagy karrier. Azt viszont kevesen tudják, hogy több Final Fantasy-játékban és a Star Wars: The Old Republicban is szinkronizált, ami a szívünknek egy kicsit kedvesebb, de akkor is, hiányoznak tőle a nagy mozifilmek.

A csaj nem jár egyedült mondjuk még mindig újra lehet nézni, főleg most, hogy betöltötte a 20-at, és közben gondoljunk arra, hogy vajon melyik részét írhatta M. Night Shyamalan, plusz lepődjünk meg jól azon is, hogy a főhős legjobb barátját maga Paul Walker alakítja pofátlanul fiatalon.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.