Magyar bűnsorozat ritkán jó - tartja a mondás, de ha az HBO készíti, akkor lehetnek még csodák. Három részt láttunk az Aranyéletből, és egyelőre nem tudunk jobb hazai sorozatot mondani nála.

A Terápia első évada rendesen feladta a leckét a magyar sorozatgyártásnak, de ott tulajdonképpen egy kisebb változtatásokkal megspékelt remake-ről volt szó, míg az Aranyélet jobbára teljesen házi fejlesztés, az azonban hozzátartozik az igazsághoz, hogy az alaphelyzetet egy finn sorozatból, a Helppo elämäból merítették. Az eredetit sajnos nem ismerjük, a magyar sztori azonban egy családról szól, amelyben a családfő nettó maffiózó, albérletcsalással, autóügyletekkel és az isten tudja még, milyen egyéb kereseti forrásokkal igyekszik megteremteni kedves famíliájának az aranyéletet, de természetesen a család többi tagja sem szent, felesége egy igazi rohadék, fia pedig gengszterreppernek képzeli magát, hát lehet is sejteni, hogy lesz még ebből haddelhadd.

A családfő szerepében Thuróczy Szabolcs, akinek már ránézésre is remekül áll az illegális kereseti forrásból éldegélés, Szabolcs viszont színészként gyakorlatilag azt a maximumot hozza, amit el is vár tőle az ember. Baromira nehéz dolga van, mert el lehet ám ripacskodni egy ilyen karaktert, de közel sincs ehhez, mint ahogy a sorozat eddigi egyik legnagyobb meglepetésének, Ónodi Eszternek is könnyű lett volna hibázni egy velejéig gonosz karakter szerepében. De a kedves művésznő olyat művel, hogy az valami csoda.

Szinte már a gyomrod fordul fel Jankától, aki bármire képes saját érdekei érvényesítéséért, emberéletekkel játszik, közben pedig elégedetten mosolyog, hát miféle nőszemély ez, kéremszépen?! Bátran ki lehet jelenteni, hogy ő minden idők legmocsokabb női szereplője magyar sorozatban, gyűlölni fogod, de mindig kíváncsi leszel arra, hogy hová tud még süllyedni, ő pedig süllyedni fog, hiszen nincs kedve megválni az aranyélettől, pedig lakhelyüktől csak egy ugrás a paneldzsungel, ami mintegy fenyegetően figyel rájuk minden egyes autóút során. Szóval gratulációinkat küldjük Ónodi Eszternek, de mégsem ő a sorozat legnagyobb meglepetése.

Olasz Renátó az. Ez a srác nagyjából a semmiből jött, és akkorát játszik, mintha nem ez lenne az első szerepe. A család egy szem fiúgyermekét alakító Renátó tökéletes. Iszonyú profin hozza az egyre ziláltabb, egyre kétségbeesettebb Márkot, aki tulajdonképpen az egész családot romlásba dönti, már nem mintha nem tenné meg ezt a család amúgy is magától, de mondjuk úgy, hogy a katalizátor szerepét tölti be. Renátónak annyit üzennénk, hogy mostantól figyeljük őt, és ezt veheti fenyegetésnek.

Persze a maffiafőnököt alakító Anger Zsolt is rettenetesen erős, és Döbrösi Laura is remek, az ő szerepe viszont még csak most kezd igazán kibontakozni, a családjától érthető okokból egyre inkább elszakadni kívánó Mira ugyanis nagyjából most kezd kakkanatba kerülni, kedves kis famíliájának viszont egyelőre ő az egyetlen tagja, akire rá lehetne sütni a „normális”-jelzőt. Persze nagy valószínűséggel nemsokára olyan messzire hajítja majd ezt a szót ebből a mondatból, hogy azonnal olimpiai sportággá avatják a jelzőhajítást.

Meglepő, de a két rendező, Dyga Zsombor és Mátyássy Attila (az y-betű jelenléte feltétel lehetett a rendezők kiválasztásánál) egyáltalán nem tökéletes filmekkel rendelkező duó, és akkor még finoman fogalmaztam. Dyga legutóbb a rettenetes Couch Surföt, Mátyássy pedig a fura Víkendet hozta össze, bár azt hozzá kell tenni, hogy Zsombor Egynyári kalandja egyáltalán nem volt rossz vállalkozás. Az viszont biztos, hogy kockázatos volt rájuk bízni a feladatot, de egyelőre úgy tűnik, hogy életük munkáját teszik le az asztalra, mert a bemutatott három rész rendezésére egyetlen kivétellel nem lehet panasz.

Az az egyetlen kivétel viszont picit fáj. Az első részben megpróbálkoznak a lehetetlennel, mert ha magyar stáb akciójelenetet forgat, az bizony mindig két szót juttat az eszünkbe. Európa expressz. Egy autósüldözést kell valahogy mosolygás nélkül végignézni, de nem nagyon fog menni, ez a jelenet sem fogja megreformálni a magyar akciófilmekről alkotott képünket, fogjuk fel úgy, hogy sokkal rosszabbul is elsülhetett volna, legyünk pozitívak, a fenébe már!

Az kétségkívül kijelenthető, hogy az HBO hazai gyártású, családi drámába oltott krimije eddig a valaha volt legjobb magyar sorozatnak tűnik, minden színésze remek választás, jól néz ki, és szép ívben vezeti fel a történetet, ráadásul elég addiktív is, ha a vetítés helyszínén még pár részt levetítettek volna, én bátran maradok késő estig. Pazar a főcímdala, jók a karakterek, szóval tipikus HBO. November 8-án premier, az HBO Go regisztráció nélkül teszi nézhetővé a pilotot, a következő három rész is fent lesz már vasárnap, de azokért bizony regisztrálni kell. Érdemes nézni az Aranyéletet, mert igényesen mocskos, és ez egy magyar sorozattól bizony eddig lehetetlennek tűnt.

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon