Maffiás drámának indult, de vígjátéksorozat lett a TV2 új vállalkozásából. Sok felröhögés, mocskos ügyletek és alacsonyan szálló színvonal. Mit vétettünk?

„Él a remény” – szól a Bűnök és szerelmek főcímdalának utolsó sora. Hát élni él, csak egy atombunkerben próbálja átvészelni a nehéz időket a sötétben vacogva, konzervbabon és száraz kenyéren. Merthogy nehéz idők járnak a magyar sorozatnézőre, neki is konzervbabon és száraz kenyéren kell átvészelnie a nehéz időket, amíg a Terápiá-n kívül valaki más sem fogja teljesen hülyének nézni a nézőt. Egyelőre a józan ész és a sorozatkreátorok idei harca 0:1-re áll.

A TV2 végre magára talált valamelyest a The Voice-szal, de most visszatér a régi mocsárba: agresszívos, lövöldözős, maffiás sorozatot tálal napi dózisokban, A gyanú árnyékában-hoz szokott színvonalon, de nem az élet által megírt forgatókönyvvel, amiben már az elején megtörténik minden, ami csak megtörténhet: gyilkosság, kényszer-prostitúció, tiltott szerelem kiskorúval, maffia, vetkőzés és egy dramaturgiailag gyönyörűen elhelyezett guminő. De ne szaladjunk ennyire előre…

A sztori a lehetőségekhez képest röviden: a pilot első képsoraiban Bodzás Lajos, a vezér (nyilván bodzából gazdagodtak meg) meredten bámul egy pusztulatosan ronda családi fotót, amelynek elkészülte után teljes joggal hantolhatták el a fotóst hat láb mélyre. Eközben gyermekei egy szépen megpirult mázsás disznót igyekeznek az asztalra helyezni ízlésesen, be is irányozzák az irdatlanul vastag aranykeretbe helyezett Szűz Mária-festménnyel szemben, csak hogy megadják neki a végtisztességet, és egyébként is örüljön, hogy valamelyik szereplő nem adta rá a saját aranyláncát is.

Bodzás papa szülinapot ünnepel feleségével, Margóval, akik valamilyen oknál fogva két fiúkat Való Világ-szereplőkről voltak csak hajlandók elnevezni. Frenki és Lorenzo viszont úgy is néznek ki, mint a Való Világ-szereplők, így szó nem érheti a ház elejét. Lorenzo hajráfjára azonban semmilyen ésszerű magyarázatot nem találtunk. Frenki barátnővel és egy grátisz prostival érkezik, aki a családanya nem kis meglepetésére közepesen korrekt lapdance-szel kedveskedik Lajosnak. Az ember átértékeli a szülőknek vett karácsonyi ajándékát.

Eközben a város legmélyebb mocskában Erzsi, az alkoholista menekülő ember lelép a fizetési kötelezettsége elől fiával, Balog Rómeóval, aki 23 éves, de egy nappal sem néz ki öregebbnek 35-nél. Elrohannak Bodzáshoz, hogy megnézzék, mit csinál, majd megpróbálják lehúzni őt egymillióra, ha lehet kápéban, azonnal. Ezt azzal indokolják, hogy Rómeó a maffiavezér eltitkolt fia, épp most jutott az anyuka eszébe, már 23 éve a nyelve hegyén volt, de csak nem akart kijönni onnan a nagy valóság. Mindezt egy olyan raktárszobában vitatják meg, ahol teljes joggal fér meg egymás mellett egy hatalmas csillár, néhány kartondoboz, egy ülő próbababa és egy folyamatosan cenzúrázott guminő.

Rómeóról egyébként annyit kell tudni, hogy ő nem csak egy holmi mezei Rómeó, hanem egy igazi, szolgálatban lévő Rómeó, aki szerelmes egy Aradszky Laci-mosolyú rendőr lányába, a 17 éves Blankába, lesz itt dráma, lesz itt sírás, a szerelmesek nem lehetnek egymáséi, bujkálniuk kell, a végén még talán meg is mérgezik egymást, ha addig még marad néző. Rómeó persze sokkal modernebb fiú, ő nem az erkély alatt teszi a szépet szíve hölgyének, hanem felmászik rajta Adidas-csukájában, erős és találékony gyerek ez, jaj csak nehogy az anyja rosszba vigye.

Eközben egy másik szálon a 18 éves Fruzsi, főállású állami gondozásából kikerülve indokolatlan nevű szerelme, Valter karmaiba kerül, aki pillanatok alatt el is adja őt prostinak. A lány gyanakodhatna a cselre, hiszen a paraszt-sportkocsival érkező, egyébként autókereskedő Valter a következő mondatokkal fogadja a lányt, miután egy alacsony költségvetésű, lassított felvételen egymás arcába rohannak: „Mindened meglesz, érted? A szép ruhák, a pezsgő, a kaviár, minden! Én mindenről gondoskodtam neked! Az étterem pedig az… a… legvégén”. Hát mi ez, ha nem egy visszautasíthatatlan ajánlat?

És most tessék megkapaszkodni, mert jön az igazi fordulat: Margó Erzsinek feszül, és ott helyben elővesz egy váratlan stukkert, aztán célt téveszt, és nem Erzsit, nem a guminőt és még csak nem is a sorozat egyik készítőjét találja el vele, hanem Lajost, akit a következő epizódban annak rendje és módja szerint szőnyegbe (!) is csavarnak, aztán elviszik a patyolatba, mehet biotisztításba, csókolom a drága kezit a mosodás néninek.

Mindehhez egy furcsa narráció is tartozik, amitől az embernek egy pillanatra már-már bevillan David Attenborough, végül is dokumentumfilm ez nagy állatokról, akiknek ügyes-bajos életét nézzük, és csúcsragadozóknak vannak beállítva, párosodnak, vadásznak, de míg az állatok általában magukat alakítják, addig az amatőr színészek valami olyasmit, ami sem állatnak, sem embernek nem nevezhető, mindezt olyan színvonalon, amitől sokszor akaratlanul is felröhög az ember.

És hogy mindenki átérezze, mennyire fájdalmas a pilot 25 percének minden egyes képkockája, álljon itt végül a magyar tévézés utóbbi időszakának egyik legjobb dialógusa, természetesen a Bűnök és szerelmek-ből.

– Be vagy rúgva most is!
– Miért vagyok berúgva?
– Mert ittál szerintem!

Mi ez, ha nem epikus?

Tovább:
A Player legfrissebb cikkeihez
Feltámadás magyar módra, avagy Linda után bárki visszajöhet?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tíz remek film az „annyira szar, hogy az már jó” kategóriából

További cikkeink a témában