Sony-konferencia hajnali háromtól? Egész napos infoáradat? Trailerek követhetetlen mennyiségben? Kinek van erre ideje? Ha neked pont nincs, de azért nem szeretnél hülyén bólogatni, amikor szóba kerül a géming legfontosabb idei eseménye, a csütörtökön véget ért E3, akkor – már megint – kihúzunk a csávából. Itt van tíz kitétel, amivel a Los Angeles-i expó tudora lehetsz.

No.1 – A Microsoft jól összekapta magát

Tavaly mi csak diszkréten csóváltuk a fejünket az Xbox One nagy leleplezése után, de mások nem voltak ennyire kíméletesek. A YouTube-on még most is elérhető a supercut arról, hogy a konferencia résztvevői hányszor ejtették ki a szájukon a sport és a tévé szavakat. Ezt a jelek szerint Phil Spencer is látta, közben fél szemével a mellettük szépen elhúzó Sonyra pillantott, aztán kiadta az ukázt: „Gyerekek, mostantól csak a játékra vagyok kíváncsi!” Így tehát az E3 első nagy konferenciáján nem is nagyon esett másról szó, aminek végre mi is szívből tudunk örülni.

Jobbára régi nagy címek felmelegítéseit/folytatásait (Crackdown, Forza Horizon 2, Halo: The Master Chief Collection, Fable Legends, Phantom Dust) láthattuk, de azért ezek mellé odacsaptak még néhány exkluzív címet is (Sunset Overdrive, Scalebound) megspékelve a bemutatót egy rakás multiplatform anyaggal (Assassin’s Creed Unity, Rise of the Tomb Raider, The Division, Dragon Age: Inquisition, The Withcer 3: Wild Hunt, Call of Duty: Advanced Warfare), melyek még annak ellenére is szépet robbantottak, hogy nem csak a Microsoft gépére lesznek elérhetők. Tartalmas menü volt, meg kell hagyni.

No.2 – A Sony megint odatette

Jelenleg az újgenerációs konzolok tekintetében a Sony a piacvezető, ami a konferenciájuk minden egyes percén meglátszott. A Playstation branddel ismét a csúcson lévő japán cég hatalmas önbizalommal lépett színpadra, és akkora fanservice-t mutatott be, hogy még mindig nyalogatjuk a szánk szélét. Az egész a Destiny-vel kezdődött, ami a maga 500 millió dolláros költségvetésével minden idők legdrágább videojátéka, és amire olyan szinten épít a cég, hogy a tiszteletére kiadják a PS4 fehér verzióját a megjelenéssel egy időben. Aztán szépen sorban jöttek az egyre nagyobb tapsvihart kiváltó videók. Az inFamous: Second Son-hoz érkező standalone DLC csak a bemelegítés volt, az utána mutatott Little Big Planet 3 pedig az igazi testmozgás első könnyebb gyakorlata.

A durvulás a Far Cry 4-gyel vette kezdetét, aztán a GTA V újgenerációs verziójának bemutatása már konkrét harci üvöltésbe csapott át. Persze volt itt minden, ami szem-szájnak ingere. A teljesség igénye nélkül: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, Mortal Kombat X, Batman: Arkham Knight, No Man’s Sky. Az igazi megaton a végén robbant egy Uncharted 4: A Thief’s End ingame videó képében. Itt még az is letette a haját, aki addig nem tette ezt meg. A nagy örömünnep közepette még az sem tűnt fel senkinek, hogy a Vitáról már megint alig esett néhány szó. Ennek speciel annyira nem örülünk.

No.3 – A Playernek megint igaza volt

Úgy tűnik, hogy a Nintendo magasról tesz a Wii U közelgő kimúlását vizionáló újságírókra. A nextgennek nem igazán nevezhető gép eladásait legutóbb a Mario Kart 8 lökte meg egy kellemes 666%-kal (mondjuk ez csak azért ilyen szignifikáns, mert előtte alig fogyott a gép), most pedig egy igazi megatont dobtak a közönségre. A csak képernyők előtt nyomon követhető Digital Eventen végre bejelentették az új Zeldát, mely a The Legend of Zelda címet viseli, egyúttal egy olyan videót is prezentáltak a játékról, ami térdig olvasztotta az állakat. A haveroknak nyugodtan lökd oda, hogy számodra ez egyáltalán nem volt nagy meglepetés, hiszen a legendás sorozat E3-ra időzített visszatérését már a Player is megjósolta az év ötven legjobban várt játékáról szóló cikkében.

No.4 – Ilyen CGI trailereket, apám!

Az idei CGI-remekműveket látva erősödik bennünk a szándék, hogy kérvényezzük a műfajnak az Oscar-listára történő felvételét. A kedvencünk a The Division-höz készült elképesztően depresszív, de a végére mégis lélekemelő adrenalinfröccsé durvuló filmecske, de imádtuk az Assassin’s Creed Unity-hez készült trailert is, a Dead Island 2 promóján pedig halálra röhögtük magunkat. Ez a trió durván felbontotta az aszfaltot, de azért érdemes megnézni a Rise of the Tomb Raider-hez és az űrhajós Dreadnought-hoz készült alkotásokat is.

No.5 – Jövőre felrobban a nextgen-bomba

A CGI-durvulás mellett szerencsére bőven kaptunk gameplay-villanásokat is, melyek közül jó néhány végre meglengette azt a kellemes generációs ugrást, amit az eddig piacra dobott alkotásoknak nem sikerült abszolválni. Minden valószínűség szerint már a karácsonyi szezonban ránk szakad az ég, hiszen a Far Cry 4-ben, a Destiny-ben vagy az új Assassin’s Creed-ben látott grafikai minőségre sem nagyon láttunk eddig példát, de az atombomba 2015-ben detonál teljes erőből. Korábban már szóltunk a The Witcher 3: Wild Hunt-ról, mely most kapott egy játszópajtást az állkapocsszakajtó ligába. Az Uncharted 4: A Thief’s End saját grafikai motorral készült videója ugyanis egy olyan jövőt sejtet, melyben nem lesz többé szükség előre renderelt átvezetőkre, hiszen maga a játék olyan szép lesz, mint a ma még animációs stúdiók által kiizzadt videók többsége. Kattints bátran!

No.6 – Indie = trendi

Lassan a nagyobb kiadók is kénytelenek felfogni, hogy megint azokat az időket éljük, amikor egy kis független stúdió is képes minőségi produktumot bemutatni, sőt, akár kasszarobbantást is végre tud hajtani. Ez egyértelműen a mobiljátékok hozománya, mi pedig nem győzünk emiatt hálát rebegni az okostelefonoknak, hiszen régen kapott ekkora kreativitásinjekciót a játékipar. A Sony és a Microsoft szerencsére nem küzd a jelenség ellen, inkább minél nagyobb kedvezményekkel igyekeznek elérni, hogy a tehetségesebb alkotók az ő szárnyaik alatt teljesedjenek ki. Több mint félszáz független fejlesztést mutattak be az idei E3-mon, melyek közül a jobbakért a Sony és a Microsoft már lebokszolta egymással, amit kellett. E címek közül világítótoronyként emelkedik ki az általunk is nagyon várt No Man’s Sky, ami egy valós időben generált univerzumban engedi szabadjára a játékosokat, de erősen csekkolandó a White Night, a Cuphead és a Source: A New Adventure is.

No.7 – Multit a sztoriba is, de azonnal!

Az idei E3-mon vált nyilvánvalóvá, hogy a mainstreamet terelgető nagyobb stúdiók abban látják a géming fejlődésének irányát, hogy a sztoriélményt valamilyen módon többjátékos elemekkel kutyulják ideális masszává. Bizony, kooperatív és kompetitív móduszok garmadája fogja ezután feldobni a kampányokat is, amit a látottak alapján egy meleg kézfogással és baráti öleléssel köszöntünk a színpadon. A The Division és a Far Cry 4 látványosan mutatta be, hogyan lehet egyszerre többen is élvezni a játék sztoriját, a Battlefield: Hardline, a Rainbow Six: Siege és az Evolve pedig a multiplay-shootereket emelik egy teljesen új szintre. Kattints és ámulj!

No.8 – Folyjon a vér!

Azt már most ki lehet jelenteni, hogy a generációváltás biztosan nem hozza el a világbékét. Az még hagyján, hogy a bikább grafikai lehetőségek látványosabb shooterekben realizálódnak, hiszen erre a lelke mélyén mindenki számított, de több stúdió sem elégedett meg a valósághűbb robbanásokkal. Tendenciáról beszélünk, de azért ki kell emelni néhány címet a tömegből. Amire például a NetherRealm Studios készül a Mortal Kombat X-szel, az túlmegy minden határon – mondanánk, ha nem láttuk volna mozgásban a The Evil Within című horrort, amiben még az is előfordulhat, hogy valaki hobbiból lenyúzza a saját arcát. Aztán ott van az eddig sem teljesen komplett, de nagyra becsült Suda54 Let It Die című agymenése, amiben felebarátainkat trancsírozhatjuk fel különböző kreatív módokon. Bizony, nagy tunkolásnak ígérkezik az előttünk álló generáció. Még a családbarát Nintendo is villantott egy 18-as karikás produktumot a Devil’s Third személyében, és ha már ők is beszállnak a buliba, akkor tényleg nagy a baj.

No.9 – UGC!!!

Azaz User Generated Content. Egy korábbi cikkünkben már foglalkoztunk ezzel (ismétlés a tudás anyja) és úgy tűnik, hogy a kiadók továbbra is látnak ebben fantáziát. Mindhárom nagy cég dob valamit a kreativitás-túltengésben szenvedő játékosoknak. A Sony a Little Big Planet 3-mal folytatja a nagy sikerű sorozatot, a Microsoft a már ismert Project Spark-kal száll be a sodorba, a Nintendo pedig az eléggé árulkodó című Mario Maker-t állítja csatasorba. Ha alkotni akarsz, akkor elérkezett a te időd. Halkan megjegyezzük, hogy a Little Big Planet-et jegyző Media Molecule simán állást kínált a legjobb pályákat összepakoló játékosoknak. Hírből hallottuk, hogy egy fiatal kreatívokkal dugig tömött játékfejlesztő cégnél dolgozni nem egy utolsó időtöltés, úgyhogy hajrá!

No.10 – Sisakot a fejekre!

Az E3-mon néhány kiválasztott végre a fejére pakolhatta a Sony Project Morpheus munkanevű VR-sisakját, a beszámolók pedig egyöntetűen dicsérték a játékost az események középpontjába helyező kiegészítőt. A már jó ideje fejlesztett Oculus Rift ellenfelének szánt okosságban egészen biztosan van potenciál. Eddig csupán egy – erre a platformra készült – játékot, a The Assembly-t mutatták be, de feltehetőleg nem olyan sokára elkezdenek majd sorjázni a további címek is. Bele sem merünk gondolni, milyen lehet egy ilyennel a fejünkön lenyomni egy menetet egy Outlast-hoz hasonlóan fosatós cuccal, de az egészen biztos, hogy a technológia teljesen új távlatokat nyit a szórakoztatásban. Bár ilyesmiről nem esett szó, nagyobb tétben mernénk fogadni arra, hogy hamarosan a Microsoft is előáll valami hasonlóval. Ez egy olyan hajó, amiről nem érdemes lemaradni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Megérkezett A holló szinkronizált előzetese

További cikkeink a témában