Blake Crouch valószínűleg minden idők egyik legnagyobb Twin Peaks fanja, ugyanis nem csak, hogy kedvtelésből megírta a sorozat harmadik évadját, de megálmodta a legtwinpeakszesebb sztorit, amióta Dale Cooper ügynök a Double R Dinerben belemélyesztette a villáját egy mesés meggyes pitébe.

A Wayward Pines persze nem egyszerűen egy Twin Peaks spin off és korrekt a szerző részéről, hogy a regény végén bevallja David Lynch filmje iránti vallásos rajongását, azért itt szó sincs szolgai másolásról.

A kiadó, az Agave Könyvek így foglalta össze a cselekményt:

„A Wayward Pines egy különleges ügynök nyomozásáról szól, aki a címmel megegyező nevű kisvárosba utazik felkutatni két eltűnt társát. Közvetlenül az érkezése előtt balesetet szenved, majd a kórházban igazolvány, mobiltelefon és aktatáska nélkül tér magához. S ezzel megkezdődnek a bonyodalmak. Miért nem tudja felhívni a feleségét és a fiát? Miért nem hiszik el a helyiek, hogy ő különleges ügynök? S mi célt szolgál a várost körülvevő elektromos kerítés? A lakosokat akarják bent tartani vele? Vagy valami mást odakint?”

Ennél többet nem fogunk elárulni a sztoriról, de annyit mondunk, hogy a Wayward Pines pontosan az, amit az angolban pageturnernek hívnak, ami magyarul azt jelenti, hogy az ember nem tudja letenni, lapoz, mint egy megszállott, beszippantja magába a történet, és a végére akar járni, minél gyorsabban. Pontosan ez az élmény volt a legerősebb olvasás közben, ugyanis Crouch olyan elviselhetetlenül feszült fejezeteket produkál egymás után, hogy az ember konkrétan a lélegzetét visszafogva próbál „kimenekülni” bizonyos jelenetekből. A Wayward Pines nem horror, ahogy a Twin Peaks sem volt az, sokkal ravaszabb és összetettebb pszichológiai eszközökkel dolgozik, a lelkünk mélyebb rétegeiben megbújó félelmeinkre játszik rá ijesztő magabiztossággal.

Ami igazán jó a Wayward Pinesban mégis az, hogy az egyszerűsítve csattanónak nevezhető végkifejlettel sem pukkan ki a sztori, a befejezés nem csak lezárja ezt a beteg paranoid hullámvasutat, de új szintre is emeli, így amikor az olvasó azt hiszi, hogy végre kiszállhat belőle, Crouch visszaülteti, és egy újabb menetre indítja. Mondanunk sem kell, hogy mindezek együtt kihagyhatatlan olvasmányélménnyé teszik a könyvet.

A szerzőről

Blake Crouch 1978-ban született az észak-karolinai Statesville-ben. Angolból és kreatív írásból diplomázott Phi Beta Kappa minősítéssel 2000-ben az Észak-Karolinai Egyetemen. A novelláit gyakran közölte többek közt az Ellery Queen's Mystery Magazine és az Alfred Hitchcock's Mystery Magazine, első regénye 2004-ben jelent meg, amit azóta több mint tizenöt másik követett. Crouchot mostanra a huszonegyedik századi amerikai thriller egyik legnagyobb tehetségének tartják, a munkatempóját Stephen Kingéhez hasonlítják. A művei gyakran szerepelnek a Kindle top 10-es bestseller listáján, és nem egynek elkeltek már a megfilmesítési jogai is.

Egy cseppet sem vagyunk meglepődve, hogy Hollywood lecsapott Crouch trilógiájára (következő két rész tavasszal jelenik meg szintén Agave köntösben), annak pedig külön örülünk, hogy nem egy kétórás kínos mozifilm lesz belőle, hanem egy sorozat – ismét a Twin Peaks szelleme dereng fel. A széria egyik producere és egyben egyik rendezője a Hatodik érzéket jegyző M. Night Shyamalan, de ott van a direktorok között a szívünknek kedves Antal Nimród is. Így fog kinézni.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon