A magyar forgalmazó jóvoltából a szörnyparádéból tizenöt, Tom Cruise sci-fijéből pedig egy húszperces részletet láthattunk. Egyik jobb lesz, mint a másik!

Nagyon ritka itthon, hogy egy-egy filmbe már hónapokkal a hivatalos premier előtt belenézhetünk a mozivásznon, de a Godzilla és A holnap határa mégis megtörte a jeget, a film forgalmazója, az InterCom összehívott néhány újságírót, hogy hetekkel a premier előtt kaphasson mindenki választ bizonyos kérdésekre. A legfontosabb közülük mindenképpen az volt, hogy vajon Gareth Edwards képes lesz-e elboldogulni a feladattal, és tényleg kellően sötét Godzilla-filmet forgat-e, azt viszont bevallom őszintén, nem gondoltuk kérdésesnek, hogy rossz lesz-e az Edge of Tomorrow, az hát, de a húszperces összeállítást elnézve azt mondom, sosem szeretnék pozitívabban csalódni.

A Godzilla (magyar bemutató: május 15.) jelenetei előtt maga a rendező szólt pár szót, a film még készül, a speciális effektek kifaszázása folyik, semmi gond, Gareth, tényleg, nyugodtan dolgozzatok rajta az utolsó pillanatig, az istenért se kapkodjátok el! A bemutatott aprócska epizódokból több infó is leszűrhető:

1. A film brutálisan jól néz ki. Egyelőre nem láttuk a 3D-jét (csak az előzetesét), de nem is igazán lesz ilyesféle térhatású parasztvakításra szükség. Godzilla csak pár pillanat erejéig jelent meg, de valóban óriási, szívem szerint beültetném Roland Emmerich-et magam mellé a moziszékbe, hogy a bemutató napján folyamatos jelleggel, idegesítően röhöghessek rajta, addig, amíg már-már meg akar ütni.

2. A karakterek Edwards számára nagyon fontosak, és láthatóan törődik is velük. Lehet, hogy itt egy kicsit túl sokat is fog. Már a ’98-as Godzilla is (részben) azért volt rossz, mert Emmerich sosem a szörnnyel foglalkozott, de itt minden másképp történhet. Dráma, az bizony lesz, méghozzá családi, és nem is egy fronton. Joe Brody, azaz Bryan Cranston, és Ford, azaz Aaron-Taylor Johnson vonalán is bekúszik egy-egy ilyen jellegű vonulat, de hogy ez mennyire lesz zavaró, az még nem világos. Gareth Edwards megoldja, hogy ne legyen az. Bízunk benne.

3. Godzilla most tényleg nagyon veszélyesnek tűnik. Nem szól alatta Puff Daddy (mellesleg a ’98-as verzió egyetlen értéke a filmzenéje volt), én úgy is éreztem a szörny okozta fenyegetettséget, hogy valóban alig láttam őt, de akció, az ettől függetlenül folyt a vásznon. Olyan akció, ami veszettül jól nézett ki. Ha minden olyan lesz, mint a levetített tizenkét percben, akkor tulajdonképpen én leszek a világ legboldogabb embere, de ez majd májusban kiderül.

Mint ahogy az is, valóban jó lesz-e A holnap határa (magyar bemutató: május 29.). Ebben a filmben (többek között) Tom Cruise és Emily Blunt harcolnak egy nagyon furcsa idegen faj ellen, akik fürgék, több lábon állnak, mint egy menő vállalkozó, és nagyon gyorsan tesznek mindenkit a földdel egyenlővé. Az Edge of Tomorrow is brutálisan jól néz ki, de ne felejtsük el, hogy az a Doug Liman rendezte, aki a Go (Nyomás!), A Bourne-rejtély és a Mr. és Mrs. Smith mellett a Hipervándor-t is összehozta.

Több mint húsz percet láttunk a filmből, és azt kell mondjam, könnyen beleeshet a Feledés csapdájába. Lehet ebből még túlzottan romantikus mozi, de egyelőre nézzük a jó oldalát: a látott jelenetek akár az év sci-fijét is elővetíthették. Minden jól néz ki, Cruise jól játszik, Emily Blunt, ahogy a főhős a film előtt maga is elmondta, badass, a főgonoszok legyőzhetetlennek tűnnek, ez a minden felkeléssel ugyanaz a nap indul útjára-sztori mindig bejön.

Külön jó, hogy Cruise karaktere az első csatában annyira zöldfülű, hogy folyton az exo-ruhája beállításait nézegeti tévedésből, pedig csak ki szeretné biztosítani a fegyverét. A holnap határa nagyon pofásnak tűnt, jó ötletek vannak benne, nagyon szurkolunk neki, hogy a maradék játékidő is hasonlóan szórakoztató, és legalább csak közepesen buta legyen. Nem kell sok ahhoz, hogy az év blockbusterévé váljon. Kérlek, Jézuska, gyere idén korábban, és tégy csodát, add, hogy ez a két film májusban olyan jó legyen, mint amilyennek a részletek alapján kinézett! Jó gyerek leszek! Ámen!

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon