Nincs olyan filmőrült, aki ne futott volna bele 18 éves kora előtt pár olyan remekműbe VHS-en, ami valamilyen módon megtörte a fejlődését. És aztán már nem mertünk megtenni bizonyos dolgokat. Például ezeket…

Alig pár napja vettük át, hogy milyen elvileg számunkra tiltott, de nyilván valamilyen módon megnézett filmek tettek minket tönkre gyerekkorunkban. Sebeket tépett fel bennünk néhány film vagy sorozat említése. Fájó sebeket. Ezeket a dolgokat pedig azóta sem nagyon merjük megtenni.

Kimondani ötször a tükörben, hogy kampókéz

Ő tehet róla: Kampókéz (Candyman, 1992)

Viszonylag erős volt a kockázati faktor, hiszen ki tudja, lehet, hogy mégis megtörtént eset alapján forgatták a filmet, és ha mégis megjelenik számunkra Kampókéz, hogy nekünk is kampó legyen, akkor aztán már bánhatjuk, hogy ennyire veszettül kíváncsiak voltunk!

Freddy Kruegerrel álmodni

Ő tehet róla: Rémálom az Elm utcában (The Nightmare on Elm Street, 1984)

Márpedig nagy valószínűséggel mindenki álmodott Freddyvel, aztán másnap azon gondolkodott, mikor fog a levegőbe repülni, de hogy mást ne mondjak, aznap az ember fia nem szívesen bújt bele egy jó forró kád vízbe sem. Ha nem volt szerencséd, a következő alkalommal is megjelent álmodban, és az a napod is a kutyáké lett.

Bemenni egy elhagyatott erdei faházba

Ők tehetnek róla: Gonosz halott 1-2 (Evil Dead 1-2, 1981-1987)

„Jaj de cuki erdei faház, menjünk, nézzük meg belülről!” - ez a mondat sosem hagyta el azok száját, akik túráztak, és ne adj’ isten látták az Evil Dead első két részét. Ha mégis, akkor némiképp izzadni kezdtek azok, akik odabent egy furcsa könyvet találtak. Ha ezek után még valaki fel is olvasott belőle, az már a bátorság csimborasszója.

Egy szobában aludni egy új babával

Ő tehet róla: Gyerekjáték (Child’s Play, 1988)

Előfordult gyerekkorodban, hogy valahogy megnézted a Gyerekjáték-ot, és nemsokára egy olyan új babával kellett egy szobában aludnod, akinek a szeme sem állt jól? Ha igen, akkor egyrészről a szülők nem dugták el előled a videokazettáikat rendesen, másrészről életed egyik legpokolibb éjszakája várt rád, amikor folyamatosan azt hitted, valami a füledbe liheg. Pedig csak nagy valószínűséggel nyitva maradt az ablak.

Új házba költözni

Ő tehet róla: A rettegés háza (The Amytiville Horror, 1979)

Klasszikus helyzet. Bármikor előfordulhatott volna, hogy az újonnan vásárolt ingatlant kénytelenek vagyunk megosztani láthatatlan társbérlőkkel, akiknek hobbijai között szerepel az éjféli polka-show a konyhában, valamint a családi fotók falról való leveregetése mindenféle szuszogások és elfojtott sikolyok között. Ha a szüleid egyszer csak gorombábbak lettek az átlagosnál, biztos eszedbe jutott, hogy az előző lakó talán átvette az irányítást a családfő felett.

Nyugodtnak maradni, ha a szülők felvettek egy stoppost

Ő tehet róla: Az országút fantomja (The Hitcher, 1986)

Bármennyire is legyen jól szituált az a férfi vagy nő, akit a jófej szülők sikerrel építettek be utastársaságként az autó személyzetébe, még mindig ott volt az esélye, ahogy D. Nagy Lajos és a Bikini is megmondta, ez az út biztos a pokolba megy. Ha a stoppos feltűnően hasonlított Rutger Hauerre, akkor életed egyik legborzasztóbb utazása várt rád.

Egyedül maradni a kocsiban

Ő tehet róla: Christine (1983)

Mert mi van, ha a kocsi tulajdonképpen már jó ideje öntudatra ébredt, ami akkor is sanszos, ha a szuperintelligens, ámde gyilkos autókat nem egy Ladának, hanem legalább Kittnek képzeltük el? Elég egyetlen elejtett rossz szó, és a jármű máris nekünk támad sajátos módszereivel, aztán bánhatjuk, hogy belerúgtunk, amikor lerobbant a családi kirándulás alatt.

Benézni az ágy alá

Poltergeist - Kopogó szellem (Poltergeist, 1982)

Mert ki tudja, mi van ott. Lehet, hogy a karácsonyi ajándékod? A dugi Playboyok? Vagy egy gyilkos bohóc? Ki merte megnézni? Akármit is rejlett ott, az biztos, hogy néha nem hagyott elaludni. Társasházban az alattunk lévő lakásból jövő zajok csak rontottak a helyzeten.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Életmód

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon