Ennyi volt. George Lucas négymilliárd dollárért tovább adta a Disneynek a Lucasfilmet. Vajon mit jelent, hogy a Skywalker-história Miki egér kezébe került?

Nem érhetett minket nagy meglepetésként a hír, Lucas ugyanis már az év elején bejelentette, hogy visszavonulni készül. Mindenki egyetértett vele. De miért pont a Disney? Több indok is szól a cég mellett. Kezdjük azzal, hogy tulajdonképpen mi is a Disney manapság. Egy akkora vállalatról beszélünk, amely nem csak a saját rajz- és élőszereplős filmjeit gyártja, valamint külön bejáratú tévécsatornát üzemeltet, de övé az ESPN sporthálózat, valamint az ABC csatornák, és ha úgy adódik a helyzet, lazán felvásárolja a Pixart és a Marvelt.

Nem nagy truváj kitalálni, hogy nincs túl sok az előbb említett cégekhez hasonló nagyság, maximum a Lucasfilm kerülhet képbe, amelynek termékei (főleg az utóbbiak) egyáltalán nem álltak messze a Disney világától. George Lucas, ha úgy vesszük, nem adhatta volna jobb kezekbe a jogokat. Kérdés viszont az, szükség volt-e bármilyen kézbe is adni őket.

Ha az utolsó (vagy első, kinek hogy tetszik) Star Wars-mozik minőségét vesszük alapul, akkor kétesélyes az ügy: egyrészt csaknem mindenki azt kérdezte, vajon mikor ment el Lucas esze, hiszen nem volt túl sok ember, aki elégedetten csettintett az új trilógia láttán. Főleg a Baljós árnyak miatt fogtuk a fejünket, amiben egy bizonyos Jar Jar nevezetű, Rátonyi Róbertet alázó, animált táncos komikus tett arról, hogy minden kedves néző véresre verje a fejét a legközelebbi falban. Lehet, hogy nem kellene folytatni az azt követő részek után sem mindenki kedvenc régi trilógiáját.

Ha viszont azt vesszük alapul, mennyire remekül működnek mostanában az ilyen-olyan rebootok (James Bond, Batman, Pókember és társaik), nincs kizárva, hogy egy sokkal sötétebb, szikárabb és átgondoltabb Star Wars-mozi jöhet el hozzánk 2015-ben. De képes lenne összehozni ezt a Disney?

Képes, ráadásul minden esély meg is van arra, hogy ez összejöjjön. Gondoljunk csak arra, mekkora volt a közfelháborodás, amikor a cég megvette szintén négymilliárd dollárért a Marvelt. Gondoltuk mi, a kedvenc szuperhőseinknek vége, vagy legalábbis kellemetlen musicaldalokat fognak énekelni repkedés közben, aztán jött a Bosszúállók, melyet sokan az év legjobb blockbusterének tituláltak, ami a mozikba kerülés heteiben nem is volt nagy szó, csak hát igen erős volt az idei év ebből a szempontból.

Az sem teljesen mellékes, hogy ezek után talán megnyugodhatunk, mivel George Lucas nem nyúl majd hozzá többször a filmekhez, nem lesznek újragondolt részek, friss animációk, már így is sok kárt tett a klasszikus trilógiában. Ha nem ő rendezi az új filmeket, az csak szerencse, az utolsó három jedi-történet is hagyott némi kívánnivalót maga után, arról pedig egyáltalán ne feledkezzünk el, hogy ő a klasszikusok közül csak az első mozi direktora: az egyik legjobb Star Wars-filmet, a Birodalom visszavág-ot Irvin Kershner, A Jedi visszatér-t pedig Richard Marquand rendezte.

A Disneynél sorban állnak a jobbnál jobb kipróbált rendezők, akik alkalmasak lennének egy jó hetedik rész elkészítésére. Ott van például az előbb emlegetett Bosszúállók rendezője, Joss Whedon, aki korábban a fantasztikus Serenity direktori székében ült, vagy az a Brad Bird, aki az utolsó Mission Impossible-filmet, illetve számtalan remek Pixar-mozit, köztük a L’ecsó-t és A hihetetlen család-ot is jegyezte. Talán Whedon lehet a legesélyesebb befutó, hiszen a Serenity-vel és az azt megelőző Firefly-jal már bebizonyította, hogy ért a sci-fihez, ráadásul jobban, mint bárki a bolygón. Disney-közeli oldalról valószínűsíthető választás lenne Andrew Stanton is, aki anno a Wall-E-vel dobbantott nagyot, az élőszereplős John Carter-rel viszont leblamálta magát jó időre. De természetesen más oldalról is akadnak jobb lehetőségek.

Érdekes lehetne például egy Christopher Nolan-féle értelmezés, aki természetesen hatalmas Star Wars-rajongó, így nem lehetetlen az ügy, a Disney pedig hatalmasat robbantana a két név összekapcsolásával. Zack Snyder is közel érzi magához a filmeket, ami viszont erősen megosztaná a rajongókat, Snyder ugyanis a 300-on kívül csakis vitatott filmeket rendezett, gondoljunk csak a Sucker Punch-ra, vagy a Watchmen-re. Talán majd az új Superman-mozival helyre teszi a renoméját.

A rajongók álomrendezői listáján J.J. Abrams is szerepel, aki csodát tett a Star Trek-kel, hát miért ne tenne csodát a sci-fi fétisűek másik nagy kedvencével is? A népszerűségi listák tetején szerepel még Matthew Vaughn is, ő volt ugye korábban Guy Ritchie hű producertársa, csak aztán rájött, hogy isteni filmeket tud rendezni, köztük a közönség kedvenc X-Men: Az elsők-et is. Vaughn nem feltétlenül lenne rossz választás, minden filmjével bebizonyítja, hogy fontos név a szakmában, de talán nem lenne elég egy remek Star Wars-mozihoz. A rajongói listák előkelő helyein szerepel Edgar Wright és Guillermo del Toro is, de az ő választásuk mellett gyakorlatilag semmilyen észérv sem szól.

A legvalószínűbb forgatókönyv a következő: a Disney a már meglévő George Lucas-féle történetvázlatok alapján Joss Whedont bízza meg a hetedik, 2015-ben érkező Star Wars-film rendezésével. Whedon azért is jó választás, mert remek forgatókönyvíró is, ő jegyzi például a Bosszúállók scriptje mellett a Ház az erdő mélyén remek sztoriját is, és persze továbbra se felejtkezzünk el a Firefly-ról és a Serenity-ről sem, melyeket szintén ő vetett papírra. Persze jöhetnek még meglepetések. Akár még Spielberg is a rendezői székbe ülhet, de Darth Vader is feltámadhat, hogy musical-dalokat énekeljen. Isten irgalmazzon a lelkünknek!

Tovább:
A legfrissebb cikkekhez
A rovat legújabb cikkeihez
Mit hallgatnak a szomorú nagymellűek, mint például Scarlett Johansson?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tíz remek film az „annyira szar, hogy az már jó” kategóriából

További cikkeink a témában