A Mortal Kombat talán egyik legjobb epizódja jön a klasszikus trilógia után. Csak szólunk. Napokig nyüstöltük a bétát. A teljes játékot évekig fogjuk.

Április 23-án érkezik a Mortal Kombat 11. Aki előrendelte, az már játszhatja is a bétát, de csak április elsejéig, utána megint ínséges hetek jönnek. Komolyan nem tudom, hogy ki jár jobban, aki majd a megjelenés napján kapja az arcába a teljes élményt, vagy aki már egy picit belekóstolhat a játékba, nem kap sokat, de pont annyit, hogy aztán kínkeserves várakozással teljen el a következő pár hét. Mert a Mortal Kombat 11 jó. Nagyon.

A béta elég keveset ad, de amit megmutat, az nagyon precízen összerakott és véres, ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Össz-vissz egy offline és egy online játékmód érhető el benne, alig néhány pálya, és öt karakter, de igazából már ennyiből is bőven lejön, hogy a NetherRealm nem sokat változtatott a Mortal Kombat X győztes képletén, de annyit igen, hogy még inkább kedvezzenek a régi rajongóknak. Az MKX egyébként is elég jó volt, sokat nem kellett hozzátenni vagy elvenni belőle, hogy mindenki boldog legyen.

A karakterek közül nem kaptunk újat, Scorpion, Jade, Kabal, Baraka és Skarlet ereszthető egymásnak, és velük együtt bejön egy nagyon kellemes, de nem különösebben hasznos rész: a karakterek variálhatósága. Tulajdonképpen javarészt optikai tuningról van szó, a harcosaink külsejét gyakorlatilag teljesen átvariálhatjuk (és akár új mozdulatokat is adhatunk hozzájuk), ami arra nagyon jó, hogy teljesen egyedi kombinációkat hozhassunk ki belőlük, ezzel is sokkal jobban hozzánk nőjenek, de valljuk be őszintén, úgyis mindenki a klasszikus, eredeti kinézetekre gerjed. Viszont ha egy picit belecsúszunk ebbe az opcióba, elég jól el lehet szórakozni vele.

A legnagyobb változás az X-Ray-mozdulatok átalakulása, ami most Fatal Blows néven kerül elő. Ezt a mozdulatsort csak akkor hozhatjuk elő, ha vészesen fogy az életerőnk, és fordítanánk az álláson egy büntető kombóval. A Fatal Blows a két trigger együttes megnyomásával jön elő, de persze fontos az időzítés és a távolság is, szóval nem csak úgy nyomogatunk bele a nagyvilágba, aztán majd lesz valami. Az öt karakter mozdulatsora egytől egyig nagyon súlyos és látványos, még sokadszorra sem lehet megunni, mondjuk többhónapnyi játék után valószínűleg már más lesz a leányzó fekvése, de hát hol van az még?!

A rossz hír, hogy a Fatal Blows minden játék alatt egyszer elérhető, úgyhogy nem érdemes ellőni az első lehetséges pillanatban, mert nincs kizárva, hogy később még nagyobb szükség lesz rá. Az ellenfelünk mondjuk nem nagyon fog pöcsölni a felhasználásában, amikor lehetősége lesz, ellövi, úgyhogy jobb nagyon odafigyelni az indítására, amit a karakter felvillanása jelez. A Fatal Blows kivédhető, és egyébként is, a védekezésnek most elég nagy szerepe van, szóval meg kell tanulni használni, ha esetleg csak eszetlenül nyomogatnánk a gombokat, és nem jutunk előbbre.

A kombók elég egyszerűek és rövidek lettek, a számuk pedig elég magas, de ami a legjobb, hogy nagy részük igen könnyen előcsalható. Magyarul ha esetleg tényleg ész nélkül nyomogatnánk a gombokat, akkor is elég látványos lesz a menet, de nyilván az a legjobb verzió, ha megtanuljuk a karaktereink összes speciális mozgását. Kivégzésekből kettő áll rendelkezésre, ezek bemagolása sem agysebészet, inkább agyrobbantás, néha szó szerint.

Még mindig elképesztően brutális a játék hála istennek, a Fatal Blowsok és a Fatalityk rettentően véresek és túltolt vérességükben néha komikusak is, mert már olyan szinten pakolják eléd a brutalitást, hogy azt legtöbbször komolyan venni is nehéz. Mondjuk például a vesztes karakter már az első pár mozdulat után szétszakad, de utána még történik vele két olyan dolog, amire semmi szükség nem lenne, viszont miért is ne történne, ha már ez a Mortal Kombat, ahol fröcsögnie kell a vérnek, ahol repkednie kell a tesztrészeknek, ahol egy jól irányzott utolsó felütés egyből leszakítja az ellenfél fejét egy Brutalityvel, és ahol még mindig megdobban az ember szíve, ha meglátja Scorpiont.

A Mortal Kombat 11 bétája beengedett minket az online örömökbe is, ahol már most könnyen ment a matchmaking, 5 másodpercnél tovább nem kellett várni ellenfélre, nem voltak fennakadások a szerverekben, tökéletes volt a játékélmény. Fel kell kötni a gatyát online, mert láthatóan eléggé a topon vannak a velünk egy kategóriában lévő játékosok is, úgyhogy a „majd lesz valami” itt nem igazán fog működni.

A Mortal Kombat 11 hála istennek nem követhetetlenül gyors, a tempója tökéletes, ráadásul gyönyörű is. Egészen részletesek a pályák és a karakterek, ráadásul végig 60FPS-sel pörög a bunyó. Iszonyúan várjuk április 23-át, amikor végre megkaparinthatjuk a teljes verziót, és végigküzdhetjük magunkat minden játékmódon. Csak jönne már.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon