Családi dráma, cuki kislánnyal. Láttunk már ilyet. Ettől függetlenül érdemes megnézni ezt a filmet, hogy tudd, hogyan nem szabad bánni a gyerekeddel, ha baj történik.

Julianne Moore mostanában egyre furcsább szerepekben kerül elő. A Don Jon-ban szószátyár diáklány alakjában domborított, ezúttal pedig rocksztárt, igen, rocksztárt játszik. És valamiért minden teljesen valószínűtlen szerep jól áll neki. A Maisie tudja (What Maisie Knew) egy énekes mama (Moore), volt férje (Steve Coogan) és közös gyermekük (Onata Aprile) sztorija, kb. mint a Kramer kontra Kramer egy pici kokainnal keverve, de nem túl sokkal, csak annyival, hogy teljesen érdekes koncepció kerekedjen ki a végére, de még ne szálljon el teljesen a valóságtól.

A történet roppant egyszerű: Susanna, a rocksztár és férje, Beale elváltak egymástól, most pedig kislányuk elhelyezéséért harcolnak, de olyan erővel, hogy ahhoz képest egy Battlefield 4-death match kedves kis összejövetel csupán. A számító szülők mindent bevetnek a siker érdekében, újra is házasodnak, ha arra van szükség a gyerek megszerzéséért, csak éppen egy valamit felejtenek el: boldoggá tenni szemük fényét, a cuki Maisie-t. A harcok egyre vadabbul folynak, közben pedig a kislány körül teljesen megváltozik a világ. Egy dolog azonban nem, a szülők, akik egyre inkább válnak pofonéretté, de ha minden jól megy, az élet megcsapkodja őket majd ököllel egy jól megválasztott pillanatban.

Olyan film ez, amit már sokszor láttál, mégis élvezni fogod, főleg a színészek miatt: Julianne Moore meggyőző hárpiát alakít, Coogan karaktere annyira titokzatosan genyó, hogy olyat már nagyon régen láttunk, az új házastársakat alakító Alexander Skarsgard és Joanna Vanderham figuráit nagyon cukira vették, és talán ők az egyetlenek, akik megborítják a koncepciót, de nem ok nélkül. Scott McGehee és David Siegel rendezők ugyanis mindenképpen lazítani szerettek volna a mélydráma keretein, így egy plusz szállal engednek a szorító csomón, de hogy szükségünk van-e erre a kissé hihetetlen, de mégis megmagyarázható csavarra, az már egyéni ízlés dolga.

A Maisie tudja bárhogy is legyen, mindig két lábbal a földön marad, és ha nem is válik jelentős filmmé, azért maradandó élmény lesz azoknak, akik már régóta nem láttak igazán élvezhető családi drámát. Mert még így is egy rakás fontos kérdésre keresi a választ, és választ is ad rájuk, ráadásul úgy, hogy közben mindvégig a kislány szemszögéből látjuk a történéseket. Ügyes film, jó zenékkel, jó koncepcióval, jó színészekkel. Ha egy filmet kellene megnézned ezen a héten, ez legyen az.

7/10

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon