Végre újraindították az NFS-szériát. De miért is?

Amikor egy egykor szebb napokat látott, sok részt megélt játékot rebootra ítélnek, nagy kérdés, hogy az új irány mennyiben fog változást hozni ahhoz képest, amiért a játékszériát végül újratervezték. Abban talán mindannyian egyetértünk, hogy a Need for Speed-franchise hozott már jobb és rosszabb címeket is, újabban egészen pofás remake-eket is kaptunk a pénzünkért, a Hot Pursuit és a Most Wanted friss verziói remek száguldozásokat hoztak, a Rivals és a The Run azonban nem sok extrém mókával voltak kibélelve. Tisztességes epizód volt mindegyik, de a Need for Speednek ennél több kellett.

És elérkeztünk 2015-höz, amikor a Ghost Games újrakezdhette a szériát az eredeti címmel. Need for Speed. Mit várunk el ettől a névtől? Nagyjából az első rész remake-jét, féktelen száguldozást, rendőri jelenlétet, nagyon jó autókat. De ez már kevés lenne. A széria legtöbb része ilyen-olyan módokon ugyanezt tudta prezentálni, az egyikben több volt a multi, a másikban voltak quick time eventek, de a lényeg sosem változott. És nem változott a 2015-ös Need for Speedben sem, ettől pedig nehéz rebootként tekinteni rá.

Nem is arról van szó, hogy valami súlyos újítást várt az ember. Csak legalább valamit, ami indokolja a névhasználatot. A játékban szinte semmi sincs, amit ne láttunk volna már korábbi epizódokban, ettől persze még lehet jó, és hála istennek nem vészes a helyzet, a friss NFS pont olyan, mint valami felpimpelt Underground, amiből hiányzik sok-sok elem, amiért az Undergroundot szerettük, így másként nevezték el.

A játék részben az Undercover című epizód nyomdokain halad, élőszereplős filmecskéket lehet ugyanis végignézni a versenyek között, amelyek sajnos nem túlságosan érdekesek ahhoz, hogy minél több időt akarjunk eltölteni a játékkal, vagy legalábbis mondjuk úgy, hogy nem az új NFS ezen része fog mindenkit térdre kényszeríteni. Közepesen érdekes dolgok zajlanak a játékidő alatt, mi egy Ventura Bay nevezetű városban tevékenykedünk egy társaság tagjaként, akikkel hogy-hogy nem, fel kell kapaszkodnunk egy ranglétra tetejére. Wow, ilyen sem volt még, vagy várjunk…

Ebből a szempontból semmi extra, de nézzük, mi van a versenyekkel. Na itt már mindjárt más a leányzó fekvése, öt versenymódból lehet választani: build, speed, crew, style és outlaw nevezetű futamokkal juthatunk előre, és ezek a típusok további alverziókra bomlanak. Őrületbe tud kergetni például a drift, amelyből nem csak a mezei verzió került be a játékba, van például drift train, amelyben együtt kell maradnia mindenkinek a célig, a drift trialben pedig még elsőként is kell beérni a célba. Rohadt nehéz tud lenni mindkét új játékmód, de ha elég időt tölt velük az ember, és megszokja, akkor képes jókat versenyezni másokkal.

Ventura Bay természetesen szabadon bejárható, nyüzsgő, online város, ami sajnos két elég borzasztó dolgot is jelent: az első, hogy mindig online kell lennünk, ha játszani akarunk, a másik, hogy nem lehet megállítani a játékot, és ez bizony rettenetesen bosszantó tud lenni, ha valamiért meg kellene nyomnunk a pause-t. Nem fogod. Ez nem az a játék. Tudd le a futamot, vagy lépj ki, más lehetőséged nincs.

Grafikailag igazán nincs ok a panaszra, bár a város nem különösebben szép, az autók kidolgozottsága fantasztikus, nyilván nem ez lesz az a játék, amiben realisztikus töréseket fogsz tapasztalni, de azért sérülnek a verdák, még ha nem is durván. Sajnos a belső nézettől el kell tekintenünk, ami egy NFS-rebootnál elengedhetetlen lett volna, de engedjük el, ezek már nem azok az arcade autóverseny idők, itt már sokkal fontosabb, hogy mindig lásd a vízcseppeket az autón külső nézetben, mert az annyira, de annyira nextgen.

Végre visszatért az autók tuningolási lehetősége is, csak egyetlen bibi van, neont nem szerelhetünk az autóinkra, így sanszos, hogy nem is akarták tényleg Undergroundnak hívni az epizódot, minden más tekintetben azonban csodásan fejleszthetőek a négykerekűek. El lehet bíbelődni a beállításokkal, de elég valószínű, hogy legtöbben a kész kiteket választják majd, csak legyenek túl a fejlesztéseken, mivel ez a játék többnyire nem erről szól.

Összegzés:

A folyamatos online kapcsolat, a hús-vér játékosok városba integrálása, az élő átvezető filmek és a fejleszthetőség mind-mind régi történet már, így a Need for Speed rebootja csak egy újabb epizód a játékszériában, ahelyett, hogy megreformálná azt. Underground lightnak felfogható, és egyáltalán nem szerethetetlen, csak akkor illett volna neki valamilyen hangzatos alcímet adni. Ettől függetlenül van benne jópár nagyon kellemes játékóra, ha szeretted az eddigi NFS-epizódokat.

A player szerint

  • A tuningrendszert nem tudjuk elég lelkesen üdvözölni
  • A folyamatos online kapcsolat nem túl jó hír
  • Semmi igazi újdonság, de ettől még kellemes
Player-méter
7
Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

J.Lo egy intelligens robot bendőjében küzd meg az MI-vel az Atlas teljes előzetesében

Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés