A Libresse úgy gondolta, hogy reklámnak pont jó lesz, ha szemérmes mellébeszélés helyett inkább csak simán rákérdez, ki hogyan fazonírozza a punciszőrét.

Meg is érdeklődte, így telibe:

„Ahány punci, annyi fazon - mi nem félünk beszélni róla. Lehet, a tiéd is itt van valahol?”

...amihez a következő képet mellékelte, csak hogy egyszerűbb legyen kiválasztani mindenkinek a saját vaginája köré növesztett bozótost:

A hevenyészett közvéleménykutatásnak pont az lett az eredménye, amire első felindulásodban tippelnél:

a Facebook népe kegyetlenül széttrollkodta a nem teljesen átgondolt bejegyzés alatti kommentszekciót.

De annyira, hogy végül a cég social media managerének hivatalos hozzászólásban kellett megmagyaráznia, hogyan is értették a mutatvànyt.

Így:

„Kedves követőink, kedves hozzászólók!

A Libresse nemcsak termékeivel, hanem társadalmi szerepvállalásával is a nők mindennapjait szeretné szabadabbá, magabiztosabbá tenni. Szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy a menstruáció, a vele való együttélés, és a nőiesség megélése is tabuktól mentes legyen. Célunk most és a jövőben is, hogy párbeszéd induljon el a nőket, a női létet érintő tabukról, melybe a női nemiszerv (hétköznapi nevén punci) is beletartozik.

Azt gondoljuk, minden, ami a női testtel kapcsolatos (akár gyönyörű, akár fájdalommal teli, tehát akármilyen sokszínű), természetes, és ideje beszélni róla, hogy végre szégyen nélkül, önbizalommal telin lehessen társalogni azokról a témákról, amik a nők egész életét meghatározzák.

Tabumentes holnapot kíván,
a Libresse csapata”

Az egész sztori onnan lehet ismerős, hogy januárban a Lidl valami kegyetlen menetelést mutatott be egy Facebook-posztjával, melyben egy kicsit megsavazta az IKEA-t, ami ügyesen visszatrollkodott, és az egészből egy hatalmas reklámos dzsembori lett, amiben egy rakás nagyobb (és kisebb) hazai cég részt vett valamilyen formában.

Ez volt az:

A Libresse mutatványa egyelőre nem tűnik ekkora sikertörténetnek, a hozzászólók legnagyobb része ugyanis röhejesnek tarja az egészet.

Az utóbbi években több nemzetközi szervezet és nőket megcélzó brand is napirendre tűzte a menstruációt, vagyis pontosabban az azzal kapcsolatos tévhitek tisztázását. Tavaly még a UNICEF és a UNESCO is foglalkozott a témával, és elindult jónéhány sikeres kampány a stigmatizáció ellen, a széles körű felvilágosítás érdekében. Ugyanakkor néhány feminista csoport szerint a patriarchális társadalom fegyverként használja a havibajt a nők megbélyegzésére, a #MeToo korában pedig nem volt nehéz ilyen értelmezésben is reflektorfénybe tolni a témát.

Bár emiatt a menstruációval kapcsoltos kommunikációtól nem idegen a provokatív hangnem,

olyanra mi még nem nagyon láttunk példát, hogy egy nemzetközi márka csak úgy simán belekérdez a punciszőr témába.

Mifelénk egyébként a punci soha nem volt tabutéma, bár értelemszerűen nem ezzel a témával indulnak a beszélgetések kultúrkörökben, ahogy a korai- vagy éjszakai magömlést, esetleg a lábgombát sem szokás egy pohár borral a kézben megbeszélni egy állófogadáson...

...és simán lehet, hogy ez jól is van így.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Már itt is van a Szegény párák rendezőjének új filmjének első kedvcsinálója

Mától streamelheted a magyar Oscar-díjat is hozó Szegény párák című filmet

További cikkeink a témában