Russell Crowe a lejtőn – Megtört város-kritika

Szerencsétlen Crowe mostanában nem tud belenyúlni a tutiba. Pedig ő mindent megpróbál. Új filmje is jónak tűnt papíron, de nagy ballépés lett a vége.

Crowe legutoljára A következő három nap című Paul Haggis-moziban volt emlékezetes, de hát az még 2010 végén volt, ami még barátok között is kétéves pechszériát jelent. Az azt megelőző és az azt követő jó néhány évben mintha elhagyta volna a szerencséje: A nyomorultak ugyan sikerfilm lett, de egyedül Crowe volt benne felejthető, a Megtört város ne kerteljünk, rossz film, Crowe azonban jól játszik benne. Ki érti ezt?

Russell ezúttal egy Hostetler nevezetű polgármestert alakít, aki felbérel egy egykori rendőrt, Taggartot (Mark Wahlberg), hogy nyomozzon hűtlen felesége után. Taggart és a polgármester útjai azonban egyszer már keresztezték egymást: hét évvel korábban az exzsaru, mondjuk úgy, nem teljesen jogosan lőtt le egy arcot, Hostetler ekkor egy közös barátjuk kérésére megsemmisített egy bizonyítékot, Taggart szabad lábon maradt, de le kellett lépnie a rendőrségtől. A feleség (Catherine Zeta-Jones) utáni nyomozás persze nem várt fordulatokkal jár.

Vagyis egy kicsit nagyot mondtunk, ugyanis fordulatok nem igazán akadnak a filmben, mint ahogy izgalom, és tulajdonképpen sztori sem. A Megtört város teljes tartalmát nagyjából egy negyvenperces sorozatepizódban lehetett volna feszesen elmesélni. Annyi idő alatt talán nem derült volna ki, hogy tulajdonképpen érdektelenek a karakterek (nem vagyunk képesek izgulni értük semennyire sem), sekélyes a sztori (ilyen árulós történetekből sokat láttunk már, és majdnem egytől egyig komplexebbek voltak), és hogy a színészek is csak megúszásra játszanak (Mark Wahlberg konkrétan egy arccal játssza végig a teljes filmet).

A Megtört város-ban a drámai szál (Taggart és barátnőjének vonala), a kissé esetlen nyomozás és a fordulatok is teljesen érdektelenek, nincs miért izgulni, még akkor sem, amikor tényleg nagy a tét. Allen Hughes, A pokolból és az Éli könyve direktorának első, testvére nélküli rendezése nem képes behúzni egyetlen pillanatra sem, és bár nagyon dicséretesen visszafogott moziról beszélünk, ebből az alapanyagból nem lehetett volna jó filmet forgatni. Crowe szépíthet majd Az acélember-ben. Hátha sikerül neki.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon