Frissen vágott muffszőrzettel és amerikai horrorral tért vissza Sacha Baron Cohen

Ali G és Borat atyja újra köztünk. A Who Is Americával nem élete legjobb formáját hozza, de ettől még érdemes ránézni az új sorozatára.

Sacha Baron Cohen már jó ideje mozis karrierjét egyengeti, ami azért is bajos, mert ő mindig is tévében volt az igazi. A Da Ali G Show überelhetetlen zsenialitását ugyan sikerült megközelítenie a sorozatban szereplő karaktereinek mozifilmjeivel (Ali G Indahouse, Borat, Brüno) és A diktátorral is, de az Agyas és agyatlannal már az öncélú gusztustalanság terepén szambázott olcsó papucsban. Nem volt alaptalan a félelmünk, amikor kiderült, hogy újra új karakterek bőrében próbálja meg felrázni a világot. Itt a Who Is America?, amiben álruhában kergeti az amerikai rémálmot. Az eredmény egyelőre eléggé vegyes, a koncepció viszont szívet melengetően oldschool.

Cohen beöltözik néhány teljesen beteg karakternek, aztán kiveri a biztosítékot. Néha mást is. És amit csinál, az rettenetesen ijesztő. Már ha ez az egész nincs megjátszva, és egy része teljesen biztosan nincs. Az USA jelenlegi elmeállapotának feltérképezéséhez nekimegy a legkényesebb kérdéseknek. Genderneutralitás, álszent művészi szcéna, fiatalkorúak fegyverviselése, egészségügyi rendszer és persze a mérhetetlen emberi butaság, ami mindezt körülveszi. És ez meg csak az első rész tartalma. 28 percben.

És pont ez is a probléma vele. Iszonyú sok, iszonyú tömény, néha nagyon félremennek a poénok, de ami a legszörnyűbb: az, amit látsz, valójában a létező mindennapi pokol maga. Mert Cohen olyan emberekkel beszél, akik rosszabb esetben döntéseket is hozhatnak (vagy hozhattak volna), esetleg nagyon befolyásosak, viszont olyan értékrenddel rendelkeznek, amelyek miatt inkább kezelésre szorulnának.

Ott van például az epizód csúcspontja, az izraeli antiterrorista erők csúcspéldánya, Erran Morad tábornok, aki szeretné, ha az USA végre felfegyverezné a hároméveseket is. A kétéveseket nem, mert nem véletlenül hívják ezt a korosztályt „terrible twos”-nak. Összeül hát a fegyverjogi aktivista Philip Van Cleave-vel, aki támogatja a programot, sőt, még egy tényleg vicces, hároméveseket megcélzó feyxverreklámot is leforgat vele. Jön az Uzikornis, a BFF (Best Firearm Forever), röhögünk, de ott a másik oldal, amitől az ember megretten: az átvert fél ezt bizony teljesen komolyan gondolja.

A bajok tehát nem kicsik, de pont az a sorozat célja, hogy ezt megmutassa. Cohen eléri vele, amit akar, csak néha megint lemegy kutyába, behozza a kaka-pisi humort (szó szerint), amikor a galériában testnedvekkel sokkolja a jónépet, majd punciszőrt kér az interjúalanytól, és kap is. Bőségesen.

Nem a Who Is America?, amiről 10 év múlva is beszélni fogunk, de nézni fogjuk, mert már az első részben is akad néhány igen erős Sacha Baron Cohen-pillanat, ami a régi időket idézi. 28 percnyi hétköznapi horror minden héten, ami után tényleg nyomorultul érzed majd magad. De félő, hogy nem teljesen ez volt a cél, és az is, hogy ha továbbra is csak egy-egy jobb skit jut majd egy részre, akkor inkább majd megnézzük azt a teljes rész helyett.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon