Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A Star Wars: Squadrons bőven lehetne több, de ami benne van, az többnyire elég ok a boldogsághoz, ha szereted az űrcsatákat.

Ha EA és Star Wars, akkor az ember már azt se tudja, hogy örüljön vagy féljen jó előre attól, ami jönni fog. A Battlefrontok nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, bár egyáltalán nem voltak játszhatatlanok, a kevés tartalom és a mikrotranzakció rövid úton kinyírta mind a két részt. Aztán jött a Star Wars Jedi: Fallen Order, és megint elkezdtünk reménykedni abban, hogy talán sikerül jó vágányon tartani az EA-nél a Star Wars-játékszériát, mégis valamiért nagyon féltünk, amikor bejelentették a Squadronst. Mert ez túl szép volt, hogy igaz legyen.

A Star Wars: Squadrons ugyanis egy űrcsatákra fókuszáló játék, amely visszahozza a jó öreg X-Wing-játékok hangulatát, csak olyan kinézettel, hogy attól a rajongó elmorzsol egy könnycseppet, vagy talán jóval többet is. Az előzetesek mindent megígértek, szabadon a kedvünkre alakítható űrhajókat, látványos, pörgős akciókat, sztorimódot, multit, és már csak azt vártuk, hogy hol romolhat el mindez. Kiderült, hogy tulajdonképpen sehol.

A Squadrons ugyanis pont az, amit megígért az EA és a Motive. Belső nézetes űrcsatákból áll a kerítés, amelyek ráadásul teljes egészében VR-támogatással is játszhatóak, szóval ha van otthon egy PSVR-ed, akkor olyan élményt kapsz, amire már igen régóta vársz. A Squadrons ráadásul tényleg pont úgy néz ki, mint az előzeteseiben, magyarul baromi szép, és még akkor is veszett mód száguld, amikor elég sok dolog történik a képernyőn egyszerre.

Muszáj is neki, mert mindenki pont azt szeretné egy ilyen játéktól, hogy stabil framerate-tel, robbanások között cikázva tudja megmenteni a csapatát vagy amit éppen meg kell menteni, és az sem lenne baj, ha mindehhez egy pofás sztorimód is társulna, egy olyan, ami akár önmagában is megállna a lábán. Ez azonban csak bajosan jön össze.

Bár a kampány abszolút szórakoztató, a Squadrons története nem különösebben érdekes. Elég jól indul, aztán valamikor a közepén meglehetős érdektelenségbe fullad, de azt azért nem lehet ráfogni, hogy rossz lenne. Az Alderaan felrobbantásánál indítjuk az űrkalandot, amikor is Darth Vader azt a parancsot adja a flottának, hogy legyenek szívesek elpusztítani a menekülteket. El is indulnak a hajók, hogy levadásszák a renitenseket, élükön Lindon Javes kapitánnyal, akinek azért lennének kérdései, hogy tulajdonképpen mire is jó ez az egész, miért kell szerencsétleneket tovább vegzálni, ha már egyszer amúgy is elpusztították a bolygójukat. Javes szabotálja az akciót, és átáll a lázadókhoz, majd négy évvel később egy projektet befejezve úgy látják, hogy el tudják pusztítani a birodalmat. Ez a „projekt” azonban felkelti a birodalom érdeklődését is.

Igazából maguk a karakterek eléggé semmilyenek, a sztori sem bővelkedik fordulatokban, szóval ha az ember csak úgy skippelgeti az átvezetőket, vagy nem figyel oda az eligazításokon, akkor sem marad le túl sokról. A Squadrons aztán kipakol az űrbe, és ott elkezdődik a móka, de olyan móka, amiben tényleg nincs hiba. Mert hiába a single player mód történetmesélése, hiába próbál tényleg adni valamit azoknak, akik valamicske sztorira vágynak, az egészet úgyis a harcok viszik el. De azok nagyon elviszik.

Az űrharcok ugyanis mindenkinek sokat adnak. Ha nem akarjuk magunkat szanaszét szivatni, akkor könnyű fokozaton, nagyjából mindenféle akadály nélkül át lehet suhanni a küldetéseken, de ez nem azt jelenti, hogy ne élveznénk így is a játékot, csak egy „picit” többet segít, hogy ne hulljon ki a hajad az űrben.

A játék alapját (főleg pilottól felfelé) az energiagazdálkodás adja, folyamatosan át kell ugyanis csoportosítani a hajónk energiáit annak megfelelően, hogy mire van szükségünk. Ha több kakaót adunk a sebességre, akkor képesek leszünk gyorsabban elszállni bizonyos helyszínekről, ha a fegyverekre adunk, akkor több és erősebb lézerrel tudjuk sorozni az ellen hajóit, ha pedig a pajzsra, akkor értelemszerűen a sebezhetőségünk lesz gyengébb, és könnyebben ki tudjuk várni, amíg valamelyik társunk a hívásunkra meg tud szánni némi életerővel.

Ez az energia-játék elég izgalmas tud lenni, főleg akkor, ha már nehezedik a helyzet a kampányban, nagyjából a sztori felénél, ami nehézségi szinttől függően úgy 7-15 óra között teljesíthető. A sztorimód egyébként felfogható egyfajta tutorialnak is a multihoz, mert a lényeg itt az lenne, hogy maradj még sokáig multizni, akkor is, ha igazából a multi erős ugyan, csak nem különösebben változatos.

Két multis játékmódot sikerült össz-vissz belepréselni a Squadronsba, a Dogfightot, ami egy régivágású 5v5 deathmatch, illetve a szintén 5v5 Fleet Battlest, amiben két csapat próbálja elpusztítani a másik anyahajóját. Inkább az utóbbi a komplexebb és az izgalmasabb, de a Dogfightba is bele lehet feledkezni, de valószínűleg inkább a Fleet Battles fogja lekötni az embereket.

Szóval igazából fel lehetne róni a Motive-nak és az EA-nek, hogy már megint nem sikerült túl sok tartalommal feltölteni a Star Wars-játékukat, és már közölték, hogy nem is kívánják a továbbiakban bővíteni azt, de igazából az a helyzet, hogy pont azt kaptad, amit ígértek. A Squadrons tulajdonképpen egy tökéletesen beváltott ígéret, a Motive előre megmutatta, hogy mire lesz képes, és csak és kizárólag azt tudja, semmi többet. De ez is bőven elég a boldogsághoz, ha szereted az űrcsatákat.

Elmondhatatlan érzés egy csillagromboló felszíne felett repülni, és kilőni az ágyúit, baromi jó nagy sebességgel rohangászni egymás után az űrben, és megpróbálni túlélni a cikázó lézertengerben, lelőni a szembejövő gépet, ami aztán a robbanástól pörögve centikre húz el mellettünk. Igen, erre vártunk már nagyon régóta, és most itt van. Hiba lenne kihagyni a Star Wars: Squadronst, ha szeretted a régi X-Wing-játékokat, ha pedig van PSVR-ed, akkor nincs mese, azonnal ki kell próbálnod.

8
  • Nagyon szép
  • Remek VR-élmény
  • A sztori nem túl izmos, a multi nem túl változatos, de azért még így is lehet szeretni

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.