Egy hónap az emberiség bukásáig – Kipróbáltuk a The Last of Ust

Christopher Balestra, a Naughty Dog társelnöke a napokban posztolt Instagramjára egy képet, mely arról tanúskodik, hogy az év egyik legjobban várt játéka, a The Last of Us fejlesztése befejeződött. Ennek alkalmából lehetőségünk nyílt megmártózni a posztapokaliptikus thriller korai demóverziójában.

A sztori első pillantásra hatalmas Legenda vagyok-nyúlásnak tűnt, de már a hónapokkal ezelőtti trailerek is több eredetiséget sejtettek, mint amit Will Smith elsekélyesedő sci-fije a teljes játékidő alatt fel tudott mutatni. A két lokációt szőrmentén prezentáló demó egy olyan kóstolót kínált, melynek megízlelése után egy megszállott gémer az egész fejlesztőbrigádot túszul ejtené a játék egy példányának idő előtti megkaparintásáért.

Az alkotás a rejtélyes gombafertőzés által elpusztított Amerikában játszódik, ahol a főhőst azzal bízzák meg, hogy kísérjen biztonságos helyre egy fiatal lányt. A feladatunk nem a világ megváltása, hiszen az emberek világa már régen elveszett. Nincs tehát csinnadratta, nincs tűzijáték vagy hősies pózok, ami helyette van: kétségbeesés, a túlélésért vívott véres küzdelem és egy emberi, a maga visszafogottságában is epikusnak ígérkező megváltástörténet. Egy temetővé néptelenedett kisvárost látogathattunk meg, ahol az egy szem túlélő csapdákkal szórta tele a környéket, majd néhány útonállóval kellett leszámolnunk, akik megtámadták békésen autókázó hőseinket.

A látottak alapján ki kell jelentenünk, hogy a Naughty Dognak igencsak igyekeznie kellene, ha el akarná szúrni ezt az alapanyagot. A grafika elképesztő – bár a híresztelésekkel ellentétben nem tévesztenénk össze egy next-gen játékkal –, a játékmenet a túlélő-horrorok jól bejáratott paneleit fokozza egy kis gyűjtögetéssel és fegyverépítéssel, a lopakodás a végletekig csiszolt, ami pedig viszi a prímet, az a brutálisan erős hangulat.

Mindenhol pusztulás, rozsda, vér és mocsok. A betört ablakok, kiálló szögek, bokrokkal benőtt utak és otthagyott használati tárgyak mind arról tanúskodnak, hogy a fejlesztők nem akartak engedni az Uncharted-sorozat által szép magasra állított nívóból. A grandiózus díszletekben az emberi tényező sem veszett el; a fél óra bőven elég volt ahhoz, hogy megkedveljük a kőkemény Joel és az éretlen Ellie szokatlan párosát.

Eddig is tudtuk, hogy szeretni fogjuk a júniust – elvégre a jó idővel egyre feljebb vándorol a szoknyák alsó vonala –, de ezután a napokat is számolni fogjuk. Már nem kell sokat aludni.

A The Last of Us június 14-én jelenik meg, kizárólag Playstation 3-ra.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon