A VOX mozimagazin szerint akkor jó egy filmes sztriptízjelenet, ha nemcsak szexi, de mondjuk zavarba ejtő, eredeti, vicces, vagy nagyon furcsa. Vagy egyszerűen csak klasszikus. Mint ezek.

Demi Moore - Sztriptíz (1996)

R.: Andrew Bergman

Az tuti, hogy ez a film nem szerepelne minden idők legjobb vetkőzős filmjeinek listáján, mert annyira gyenge, ugyanakkor Moore – fizikai – jelenléte tagadhatatlan, a sztriptízes jelenetei pedig hatásosak és kidolgozottak, akárcsak a combizmai. Főleg az a szcéna, melyben a színpadon zakótól-gatyától-nyakkendőtől-kalaptól művészi koreográfia keretében szabadul meg.

Jessica Biel - A kék szoba (2009)

R.: Timothy Linh Bui


Ebben a nyomasztó drámában négy ember sorsa kuszálódik össze egy karácsony estén. Az ominózus, költőien nihil hangulatú jelenetben Biel mutatja meg, mi van a fekete köntöse alatt, miközben cigarettázik, Eddie Redmayne pedig idegileg teljesen kikészül a látványától.

Rita Hayworth - Gilda (1946)

R.: Charles Vidor


Ha emlékszünk A remény rabjai kurjongatós mozis jelenetére, akkor megvan a hajhátradobós Hayworth is, aki az itt vetített filmben közönség előtt énekel el egy dalt. Tökéletes példa a „kevesebb több”-re, a színésznő ugyanis gyakorlatilag mindössze egy pár hosszú ujjú szaténkesztyűtől szabadul meg, mégis meghökkentően erős az erotikus töltet.

Rebecca Romijn - Femme Fatale (2002)

R.: Brian De Palma

A feminista filmelméletnek is lenne némi hozzáfűznivalója ahhoz, ahogy Antonio Banderas voyeur férfitekintetének kereszttüzében a gyönyörű Rebecca Romijn levetkőzik egy másik fazonnak.

Sophia Loren - Tegnap, ma, holnap (1963)

R.: Vittorio de Sica

Marcello Mastroianni abban a szerencsében részesülhetett, hogy ennek a Vittorio de Sica-filmnek a forgatásán az ágyról végignézhette, ahogy Loren lenyom egy sztriptízt előtte. Hiába a hatvanas évek, ezt a fekete fehérnemű-szettet ma is simán elfogadnánk.

Marisa Tomei - A pankrátor (2008)

R.: Darren Aronofsky


A nagyszerű, Oscar-díjas Marisa Tomeinek ebben a filmben jóval több szerepe van, minthogy a színpadon parádézzon ruhátlanul, hiszen ő az új remény a szívroham által kiütött pankrátor életében. Azért a vonaglást is elég jól csinálja.

Heather Graham - Boogie Nights (1997)

R.: Paul Thomas Anderson


A minden idők leggyorsabb vetkőzése versenyén biztosan Roller Girl figurája nyerne – egészen pontosan négy másodperc alatt lesz meztelen -, aki a rafinált ruhadarab ledobása után már rá is mászik a kanapén henyélő Mark Wahlbergre. A jelenet legtitokzatosabb pontja a ruhadarab, ami alatt nincs semmi, és kétrészesnek néz ki, miközben egy mozdulattal egyben kapja le magáról.

Jennifer Beals - Flashdance (1983)

R.: Adrian Lyne


A popkulturálisan legtöbbet idézett sztriptízjelenet igazi klasszikus. Emlékezetessé elsősorban a fényképezése tette: a fehér háttér van megvilágítva, az előtte táncikáló Jennifer Beals nem, így szinte csak a sziluettje látszik. Persze a lényeg inkább az, amikor a végén egy vödör rázúduló vízzel hűti le magát.

Diane Keaton - Minden végzet nehéz (2003)

R.: Nancy Meyers

Nancy Meyers vígjátékának egyik komikus csúcspontja a jelenet, melyben az egyébként szigorúan garbóba zárt Diane Keaton zuhanyozni indul, és megfeledkezve a ház szívbeteg vendégéről, lazán ledobálja magáról a ruháit. Keaton simán bevállalta a tök meztelenül sikítozást a humor kedvéért, 57 évesen.

Jamie Lee Curtis – True Lies - Két tűz között (1994)

R.: James Cameron

A sztriptíz nem is rendes sztriptíz, ha valaki nem néz közben, ez a fél pedig ezúttal a férj. Curtis karaktere viszont nem tudja, hogy az árnyba burkolózó fazon történetesen a hites ura, ehhez képest mégis rendesen elengedi magát a rejtélyes idegen előtt.

Még nincs vége, a cikk a VOX mozimagazin júliusi számában folytatódik további klasszikus vetkőzésekkel.

Szöveg: Vörös Adél

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon