Kijött DVD-n itthon is a Miss Bala, azaz a Tölténykirálynő. Nem most kedveltük meg Catherine Hardwicke munkásságát.

A Miss Bala egy egészen pofás mexikói filmként vonult be a filmtörténelembe 2011-ben, amit isten tudja csak, minek kellett remake-elni, jó, persze azért, hogy angol nyelven is elkészüljön, de ha már el kellett készülnie, akkor valaki másnak a kis kezei közé kellett volna adni a projektet. Catherine Hardwicke ugyanis nem egy különösebben jó rendező, és nem csak az Alkonyat miatt, hanem úgy nagy általánosságban sem az, ahhoz pedig végképp nem ért, hogy valódi feszültséget tartson fenn egy moziban közel 100 percen keresztül.

A Tölténykirálynő egyébként nem is lenne rossz, igazából meglepően jól indítja a maga kis mocskos és rettenetesen egyszerű történetét, de pont akkor kezd neccessé válni, amikor több akar lenni, amikor egyszerre érzelmessé és okossá akar válni, de inkább csak bizarr lesz és valami rettentően buta. Ezt még egy sima DVD-filmnél el is nézné az ember, ha csak arra vágyik, hogy délután benyomjon valamit hétvégén, néha belealudjon, aztán azt vegye észre, hogy fogalma sincs, mit néz, de ez bizony egy mozifilm volt, és mint mozifilm, egyáltalán nem lenne boldog az ember, ha ezért elbumlizott volna valahová.

A sztori tényleg rém egyszerű… lenne, ha nem gondolná meg magát a film valahol középtájon: Gloria (Gina Rodriguez) egy meglehetősen rosszul sikerült este után Tijuanában, amikor egy szórakozóhelyen rengeteg embert lemészárolnak, majd a barátnője eltűnik, úgy dönt, megtalálja a lányt, aki épp egy szépségversenyen próbált elindulni, és hogy nyerhessen, megpróbált közelebb férkőzni a korrupt rendőrfőnökhöz. Gloria viszont egyre mélyebbre csúszik, mert azonnal kapcsolatba kerül a szórakozóhelyen parádézott, el is rabolják, majd jön a rendőrség, akik megzsarolják, hogy kémkedjen nekik, így a lány két tűz közé kerül, ő pedig csak túl akarja az egészet élni valahogy.

De ez a film ennél jóval többet akar. Fel akar húzni valami bizarr félvonzalmat a főhősnő és a fogvatartója között, és isten bizony egészen az utolsó pillanatig nem lehet tudni, hogy akkor most lesz-e szex a férfi és a nő között, ami viszonylag elég kellemetlen azok után, hogy a férfi még nemrég meg akarta erőszakolni a lányt, csak másképp alakultak a dolgok.

Nem, ilyen nincs. És persze lehet azt mondani, hogy dehogynem, van ilyen, isten hozott, Stockholm-szindróma, simán előfordult már a történelem során többször is, hogy összeborult a fogva tartott és a fogva tartó, csak itt maximum annyival akarják lerendezni ezt az egészet, hogy a csávó nagy szegénységből jött, és nem mindig egy utolsó pöcs, hanem csak úgy 60%-ban, a többi 40-ben közepesen tolerálható, és igen, ez így pont úgy hangzik, mint az Alkonyat vagy az annak fan fictionjeként induló, majd magát valami nagyobbá kinövő A szürke ötven árnyalata vonala.

Már megint egy össze nem illő páros, már megint egyfajta furcsa vonzalom, ami ki tudja, hogy igazi-e, de aztán hála istennek nem fordul giccsbe, hanem akcióba, mert azért az már tényleg mindennek a teteje lenne, ha cunamiként érkezne a romantika ebbe az egészbe. Nem jön, de ha jönne is, lehet, hogy elvonná a figyelmünket róla a szereplők teljesen érthetetlen viselkedése és néhol irtózatosan bántó butasága, és nem, még mindig nem ez a legnagyobb probléma ezzel a filmmel.

A probléma maga a főhősnő útja. Elindul nulláról, és akciósztárként végzi, közben csak épphogy kiképzi magát, ráadásul tök egyszerű lányból, igazi átverős csúcsmesterré is válik, aki úgy rángatja a korrupt és nem korrupt rendőröket, plusz a maffiát ide-oda, ahogy csak akarja. Kijátssza őket egymás ellen, miközben senki nem jön rá semmire. Aha. Aha. Hát Mexikóban mindenki ennyire hülye?!

A teljesen jól induló, de a végére tökéletesen hihetetlenné váló sztori közben az egyetlen, aki jól jár, az mégis a Gloriát játszó Gina Rodriguez, aki megmutatja, hogy lenne benne potenciál, ha esetleg egy épkézláb akciófilmet akarnának a nyakába varrni, ő elvinné simán a balhét. Itt is próbálja menteni a menthetőt, de a sztori nem teszi lehetővé, hogy igazán megszeressük. Talán legközelebb nagyobb szerencséje lesz. Catherine Hardwicke-nek pedig most már tényleg meg kellene maradnia a tévéfilmek rendezésénél. Ez is az. Csak helyet tévesztett.

4
  • Tévéfilmnek szódával elmenne, de ez odakint egy mozifilm volt
  • Catherine Hardwicke nem annyira ért sem a feszült thrillerekhez, sem az akciófilmekhez
  • Gina Rodriguez viszont jó akciósztár lenne

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon