Június 8-án előrehozott választásokat tart Nagy-Britannia, a Facebook pedig annyira szeretné megvédeni az embereket saját magától, jobban mondva a közösségi hálón gyakorlatilag kiszűrhetetlen álhírektől, hogy offline-ra váltott.

A techóriás példa nélküli kampánnyal próbálja növelni a hírfogyasztói tudatosságot: a legjelentősebb brit napilapokban és folyóiratokban egész oldalas közérdekű közleményekben okítja az olvasókat arra, hogyan ismerhetik fel az álhíreket, ha azok szembejönnek velük Facebookon.

Az alant látható képen a The Timesban megjelent hirdetés látható:

Ami egyébként egy kicsit sántít, hiszen akik még olvasnak olyan presztízsű nyomtatott sajtót, mint amilyen a The Times, azok majdnem biztosan ki tudják szűrni a szóban forgó félrevezető kamuhíreket.

A Facebook az amerikai elnökválasztás kapcsán igen komoly kritikákat kapott azért, amiért nem lépett fel határozottan azon álhírek ellen, melyek - vagy félrevitték a választást, vagy nem, de az biztos, hogy - a kampány alatt szó szerint elárasztották a közösségi oldalt.

Ez a mostani offline kampány meglehetősen lehangoló képet fest a kamuhírek ellen folytatott fejlesztői háború jelen állásáról: a Facebook egészen biztosan vesztésre áll, ha ilyen eszközökhöz kell folyamodnia.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Egyetlen jedinek sem kell félnie a Lego TIE Interceptortól

Annyira jól sikerült a Fallout, hogy az alapjául szolgáló videójátékok iránt is megugrott a kereslet

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?
Hirdetés