Szegény Emily két dologból kapott gyorstalpalót az elmúlt napokban: 1. Az internet népének érzékenységét lehetetlen túlbecsülni. 2. Manapság politikailag korrektnek maradni: mission impossible.
Mutatjuk az ominózus posztot, melyet Emily annak örömére tett közzé, hogy ő lett a hajápolási termékeket gyártó Kerastase nevű cég reklámarca:
Megértjük, ha most értetlenül forgatod a fejed. A kép alá írt szövegben sem nagyon lehet olyasmit találni, ami felháborodásra adhatna okot:
Izgatottan jelentem be, hogy én lettem a @kerastase_official hivatalos reklámarca!
Gratulálunk, kedves Emily! Nos, akkor hol is van itt a probléma? Ott, hogy első körben szegényke ezt a szöveget írta a kép alá:
A haj a szépség, a nőiesség és az önazonosság alapvető része. Izgatottan jelentem be, hogy én lettem a @kerastase_official hivatalos reklámarca!
És hát hiába egyértelmű, hogy a hölgy az égvilágon senkit nem akart megbántani vagy megsérteni, a negatív hangok gyorsan elárasztották a bejegyzés alatti kommentfolyamot. A kommentelők leginkább azt kifogásolták, hogy Emily nem gondolt azokra, akik valamilyen betegség vagy egyéb egészségügyi ok miatt veszítették el a hajukat, és mivel ez nem egy kerekasztal beszélgetés, hanem az internet, nem az értelmesen érvelők voltak többségben. Az szinte alap volt, hogy a simán csak meggondolatlan modell szégyellje el magát, de voltak olyanok is, akik egyenesen gusztustalannak nevezték a posztot.
Látva a heves reakciókat, Emily (pontosabban a menedzsmentje) végül megváltoztatta a bejegyzés alatti szöveget, a Kerastase pedig közleményben kért bocsánatot mindenkitől, akit esetleg megbántott a poszt szövege.
A közleményben kihangsúlyozták, hogy a szépségnek szerintük is több dimenziója van, és hogy a szépség természetesen belülről fakad.
A bocsánatkérésben így idézik Emilyt:
Mindenki gyönyörű a maga módján.
Ami természetesen így is van, és ennek a kijelentésnek hosszas fejtörés után sem tudtuk olyan értelmezését találni, amit valaki sértésnek vehet, szóval így talán már rendben lesz a dolog.