A Nike japán részlegének új reklámja a szigetországban tapasztalható idegengyűlölet ellen szólal fel.

Ami egyfelől akár még jogos is lehetne, hiszen szakértők szerint Japán a világ egyik legzárkózottabb országa, de a közösségi oldalakon most nem igazán azok a hangok a legerősebbek, melyek helyeslik a sportszergyártó kiállását.

A reklám három fiatal focista mindennapi harcait mutatja be, kitérve az iskolai zaklatás témakörére is. A sportolók nem teljesen japán származásúak, és ezért csúfolják és támadják őket. A szpot üzenete, hogy a xenofóbia indukálta nehézségek ellenére is mindenki úgy jó, ahogy van, és hogy a sport által végül minden sikerülhet.

A közönség nem igazán díjazta a látványos klipet. A legtöbben azt vetik a Nike szemére, hogy nem pont egy nyugati cégnek kellene okoskodnia egy ilyen fontos kérdésben, ráadáasul eleve eltúlozva az adott problémát.

Nos, a reklámot látva valóban az az ember érzése, hogy a cég tett egy aprócska egyenlőségjelet a japán kultúra és az idegengyőlölet közé, ami nem biztps, hogy okos dolog, ha a vállalat inkább cipőket szeretne eladni prédikáció helyett.

(via)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Befutott M. Night Shyamalan új filmjének első előzetese

További cikkeink a témában