Egy céges autónál inkább csak télen érzed szükségét egy garázsnak – hiába a flottakezelő, a jeget neked kell lekaparni. Amint viszont van egy saját kocsid, amit kicsit is szeretsz, vagy legalább nem akarod, hogy a feltétlen szükségesnél többet veszítsen az értékéből, rögtön vágyni kezdesz arra, hogy fedett helyre állhass vele.

A belvárosban leginkább egy közeli mélygarázs lehet a megoldás, egy társasházban vagy van garázs(od), vagy nincs, ha viszont kertes házban élsz, vagy házat építesz, és van lehetőséged rá, akkor ne spórold le a garázst sem!

Nem is kell feltétlenül olyan nagy:

Ennél azért nem baj, ha nagyobb. A hetvenes-nyolcvanas évek kockaházaiban is nagyjából Ladára méretezték a garázsokat, aztán ma bajban van, aki nem csak beállna mondjuk egy Mondeóval, hanem ki is szállna belőle. Lehet, hogy most kisebb autód van, de ne köré építs garázst, hátha egyszer már csak egy méretesebb kocsiba fér el a család.

Érdemes kényelmes szélességűre venni a garázsajtót is, és jó, ha minden oldalon ki lehet nyitni a kocsiajtókat anélkül, hogy a falnak (vagy többállású garázsnál a másik kocsinak) csapnád őket. Számítsd be, hogy a szabadidő-autók magasabbak – ha neked nincs is, lehet, hogy annak lesz, aki majd megveszi a házad, ne a garázson múljon az adásvétel.

Gondolj arra, hogy legalább az autó tartozékai elférjenek mellette. Nyáron a téli, télen a nyári gumik, folyadékok ablakmosótól a samponig, tetőcsomagtartó, tetőbox, és akkor már a sílécek-biciklik is – arról pedig még nem is beszéltünk, ha régebbi autód van, amihez nem árt, ha néhány pótalkatrész sorakozik a polcon. A tárolóhely fontos, hidd el, ha most nem is tudod, mit pakolnál oda, az élet meg fogja oldani a kérdést.

A garázs azonban az autó- és holmitároló helyiségen túl egy műhely is lehet, ahol a férfi kicsit elvonulhat a világ elől, akár kocsit bütykölni, akár bármi mást barkácsolni. Az autó mellett vagy mögött kell egy stabil asztal, egy szerszámfal, legyen rendes világítás és konnektorok a szerszámgépeknek. Ha autót is szerelsz, mindenképp gondoskodj a kipufogógáz kivezetéséről, a tizenöt perc hírességet ne halálod után érd el. Ha igazán profi vagy, akkor vagy egy szerelőaknára, vagy egy csápos emelőre is szükséged lesz – utóbbit csak kellő belmagasság esetén javasoljuk.

Önálló garázst nem csak rendes épületként lehet felhúzni, fából és fémlemezből is léteznek gyorsan felállítható típusok (a mindenféléből összetákolt háztáji próbálkozásoktól most tekintsünk el). Ne felejtsd el, hogy a garázs is beleszámít a telek beépítettségébe, és hiába a lapraszereltség, a betonalapot nem lehet megúszni. Sokan hanyagolják a szigetelést is: ha az autódnak nem is akarsz hűtött-fűtött helyet biztosítani, – főleg műhelynél – jusson eszedbe, hogy te sem szívesen tartózkodsz sem mínusz tízfokos, sem plusz ötvenes helyiségben.

Ha nem egy puszta közepén laksz, a garázst akár ki is adhatod, eladásnál pedig megdobja a lakásod vagy házad árát, szóval ha van rá lehetőséged, nyugodtan vágj bele az építésébe!

Inkább készen vennél, akár lakással vagy házzal együtt? Itt találsz!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Nézd meg az anyját, vedd el a lányát? Gracie édesanyja Penthouse-modell volt…

Tudományos eredmények mozdítják előre az ártalomcsökkentést

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés