Innen tudhatod, hogy izomból fogysz és nem zsírból

Ha hirtelen lerepültek rólad a kilók, az nem feltétlenül jelenti azt, hogy onnan is fogytál, ahonnan szerettél volna. Igen, könnyen lehet, hogy zsír helyett az izom hagyott el téged. Természetesen vannak jelek, amikből megtudhatod, hogy izomból fogysz és nem zsírból.

Nehezebben megy az edzés

Korábban a betont is feltépted, most meg ugyanazokat a gyakorlatokat csak könnyebb súlyzókkal és/vagy kevesebb ismétléssel tudod csinálni? Nincs elég energiád, mert nem jól táplálkozol és/vagy nem pihensz eleget. Így viszont az agyad sem tud rendesen kommunikálni az izmokkal, ami így nemhogy nem fejlődik, de még el is hagy téged.

Gyorsan fogysz, de a testzsírszázalékod nem változik

Ha eléggé megdöbbensz azon, hogy milyen őrült tempóban leolvadtak rólad a kilók, akkor jó eséllyel az izomból fogytál*. Ha pedig közben még a testzsírszázalékod sem változik, akkor már biztos lehetsz benne, hogy nem onnan dobtál le magadról, ahonnan szerettél volna.

*A szakemberek szerint a heti 0,5-1,5 kg fogyás az ideális, ha 3-5 kilogrammos súlyvesztésnél már nem a zsírból, hanem – a vízvesztésen túl – izomból fogysz.

Állandóan fáradtnak érzed magad

Fogyni akarsz, ezért kevesebbet eszel és többet edzel. A kevesebb bevitt energia és a több edzésmunka viszont a hatékonyság és egyben a regenerálódás rovására is mehet, ami nemcsak az izmaidon látszik meg, de az energiaszinted csökkenésével is jár. Ne csodálkozz, ha állandóan kimerültnek érzed magad és minden – akár hétköznapi – tevékenység igazi kínszenvedést okoz.

Azt pedig...

(Fotó: Getty Images)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon