Trükkök, hogy hidegben is olyan kellemes legyen az edzés, mint egy jó szex

Csak azért, mert hideg van, még nem jelenti azt, hogy le kell mondanod a kinti edzésről. Mondunk néhány hasznos dolgot, hogy ne legyen még egy kifogásod.

Először is azzal kezdjük, hogy egy extra motivációt adjunk: a hideg időben az edzések nemcsak erősítenek, de rendkívül hatékonyan égetik a zsírt is.

Amerikai kutatók arra az eredményére jutottak, hogy a hideg levegőn végzett futóedzések során 12%-kal több kalóriát és 32%-kal több zsírt égettek el a résztvevők, mint egy ugyanolyan, kellemesen meleg időben elvégzett edzésen.

Azért nem szabad ajtóstul rontani a házba, vagyis csak úgy esztelenül nekivágni a hidegedzésekenek, érdemes a következőkre figyelned:

Öltözködés!

Talán mondanunk sem kell, hogy a réteges és az időjárási körülményeknek megfelelő öltözködésre kell figyelned, vagyis arra, hogy

  • alulra olyan rétegeket vegyél fel, amelyek nemcsak felszívják a nedvességet, de el is vezetik azt a bőrödtől,
  • fölé pedig meleg, de lélegző anyagból készült thermo futónadrágot és felsőt lenne érdemes választanod.
  • Ha te annyira elvetemült vagy, hogy az eső/hó és a szél sem szab gátat annak, hogy a szabadban mozogj, akkor az esőkabátot/széldzsekit se felejtsd el.
  • Bár a legtöbben elfeledkeznek róla, de az őszi és téli hónapokban a rosszabb látási viszonyok miatt viselj valamilyen fényvisszaverőt magadon.

Bemelegítés!

A bemelegítésnek évszaktól és hőmérséklettől függetlenül fontos szerepe van, pulzusod megemelésével és az izmaid átmozgatásával ugyanis felkészíted a tested és az idegrendszered a nagyobb terhelés elviselésére, plusz csökkentheted a sérülésveszély kockázatát. Hidegben pedig az izmaid az átlagosnál is merevebbek ezért ilyenkor még kiemeltebb jelentőséggel bír az amúgy mindössze 4-5 perces bemelegítés.

Nappal mozogj!

Ez már csak a látási viszonyok miatt sem hülyeség, arról nem is beszélve, hogy nem, vagy csak kevésbé fogsz átfagyni, plusz még a hangulatodnak is jobbat tesz, mintha sötétben mennél - bár azzal nem vitatkozunk, hogy igazán hangulatos tud lenni mondjuk egy laza futás az esti fényekben.

Nyújtás!

Ugyanaz igaz a nyújtásra, mint a bemelegítésre, vagyis évszaktól és hőmérséklettől függetlenül kötelező. A megterhelt izmok megnyújtása nemcsak a sérülések elkerülésében segít, így ugyanis nem rövidülnek meg az izmaid és a mozgástartományuk sem csökken le.

És ha már edzés:

(Fotó: Twitter, Pinterest)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon