A legjobb futópad otthonra

A tavasz (de leginkább a nyár) közeledtével sokan pörgünk-forgunk a tükör előtt, és megdöbbenve tapasztaljuk, hogy bizony a tél a tartalékolásról szól. Imitt-amott bizony megjelenik egy kis "extra" tartalék. Sajnos kézzelfogható bizonysága is van a vírushelyzet miatt bezárt fitness termeknek, amit a ruháink meglehetősen direkt módon tudatnak velünk. Ezelőtt rendszeresen kocogtál esténként, de a munka/magánélet nincs szinkronban a kijárási tilalommal, és lőttek a szenvedélyednek? A megoldás egy futópad lehet, azonban fontos, hogy megfelelőt válasszunk! Éppen ezért ezt fogjuk ma górcső alá venni, méghozzá különféle paraméterek alapján.

A futópad teherbírása

"A férfi 100 kg fölött kezdődik" - tartja a mondás. A futópadok közül soknak pedig itt végződik a teherbírása, úgyhogy ezt a szempontot mindenképp vegyük górcső alá. Akik bőven (vagy kevésbé bőven) ez alatt az érték alatt vannak, ők abból a szempontból mindenképpen szerencsésebbek, hogy jóval több típusból tudnak válogatni. Természetesen a gyártók is felfigyeltek már erre a jelentős piaci résre, ezért kaphatóak akár 180 kg teherbírással rendelkező futópadok is, szóval nincs ok a kétségbeesésre, csupán körültekintőnek kell lennünk. Ne feledjük, hogy a robosztusabb kivitelezés legtöbb esetben stabilabb és strapabíróbb is!

A saját teherbírásunk

Azaz, hogy a futógépet milyen tempóval szeretnénk használni, valamint milyen dőlésszögben. Gyaloglás, esetleg lassabb kocogás a cél? Már rutinosabbak vagyunk és alkalmanként szeretnénk magunkat keményebb próbák elé állítani? Fanatikus rajongóként mindenünk a futótransz, vagy esetleg szeretnénk meredekebb emelkedőt szimulálni? A sebesség és a dőlésszög variálhatósága rendkívül fontos szempont, hiszen ezek azok a paraméterek, amelyek alapján habzsoljuk majd a kilométereket, vagyis amik nagymértékben meg fogják határozni az edzésünk intenzitázát. Ha egy belépő szintű futópadra vágyunk, és terveink szerint lassabb "egészségügyi sétára" fogjuk használni, nem feltétlenül szükséges a 25 km/óra száguldási sebességet bíró modell választása. Viszont azt is tartsuk szem előtt, hogy elképzelhető, hogy idővel valamelyik családtagunk is kedvet kaphat az otthoni futáshoz. A dőlésszög például bizonyos típusokon akár 22%-ra is feltornászható. Ezeket az adatokat mindig "-tól -ig" tartományban adja meg a gyártó, amiket mindenképpen vegyük figyelembe vásárlás előtt. A futófelület mérete, minősége (párnázottsága, izületkímélő, rezgéscsillapító kialakítása) szintén fontos szempontok az edzéseink során.

Működési elv

Egyaránt léteznek mechanikus, illetve motorikus elven működő futópadok. A lényeges eltérés a kettő között, hogy míg a mechanikus típust a saját mozgásunk hajtja meg (bizonyos generációnak még talán rémlik Frédi és Béni...), addig a motorikust természetesen egy beépített motor. A mechanikus padok ára jellemzően kedvezőbb, míg a motorikusak esetében már mélyebben a zsebünkbe kell nyúlni. Cserébe kapunk egy jó adag motivációt, hiszen ha folyamatosan hajtja a motor a futófelületet, akkor nincs ám lebzselés és bámészkodás, ott teljesíteni kell! A motor teljesítménye erősen befolyásolhatja az árat - ezt lóerőben adják meg. Amennyiben nem gyaloglásra vagy kocogásra, hanem kifejezetten futásra akarjuk használni a futógépet, célszerű 2,75 LE fölötti modell mellett letenni a voksunkat.

Felszereltség - avagy a pénztárcánk teherbírása

Ez bizony elég komplex kérdés, mivel a gyártók rendkívül leleményesek, ha extrákról van szó, és (mint minden más esetében) ez nyilvánvalóan befolyásolja a termék árát is. Haladhatunk egyszerűtől a bonyolultabbig, attól függően, hogy milyen igények fogalmazódnak meg bennünk ezen a téren. Beérjük egy egyszerű kijelzővel, mivel a gép a tévé előtt lesz elhelyezve, vagy szükségünk van egy színes, filmnézésre is alkalmas, 15"-os TFT-LCD monitorra? 10 vagy 128 telepített edzésprogram? Elég egy pulzusmérő, vagy jobb lenne egy beépített "megfigyelőstáb" teljes edzésmonitorozással? Hangszórók, applikáció, WIFI, USB, és még sok más különlegesség is komfortosabbá teheti az edzéseket.

 

Ha sikerült kiválasztani a megfelelő futópadot, mielőtt belekezdenénk a mindennapi kilómétereinkbe, ne feledkezzünk meg a bemelegítésről, a levezetésről, a megfelelő folyadék fogyasztásról és egy kényelmes futócipőről sem.

 (Szponzorált tartalom)

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.