Ezek a legférfiasabb ételek: hagyomány és egészség

A táplálkozási szokásaink nagyon eltérőek lehetnek, pedig sokszor az, hogy milyen egészségesek vagyunk, múlik azon is, hogy milyen ételeket fogyasztunk a legtöbbször. A férfi, és női nem táplálkozási szokásai szempontjából nincs hatalmas nagy eltérés, hiszen szinte ugyanazok az élelmiszerek kellenek ahhoz hogy egy férfi, és egy nő formába legyen, és egészséges maradjon.

Mégis vannak kimondottan nőies ételek, és olyanok is, melyeket inkább a férfiak szokták kedvelni.

Nőiesebb ételek a különböző saláták, vagy a könnyű főzelékek, míg inkább férfias ételeknek számítanak a húsos, laktatóbb ételek. Léteznek azonban kimondottan olyan élelmiszerek, melyek jó hatással vannak a férfiakra és a hölgyek szervezetére is.

Nézzük meg, mik azok a dolgok, melyek jót tesznek a férfiak egészségének ha rendszeresen fogyassza őket.

Milyen húsokat egyenek a férfiak? 

A férfiak nagy része meg se tudna lenni húsok nélkül. Sokan egyenesen imádják a szaftos, laktató, húsos ételeket, illetve döntő többségük oda van a belsőségekért is, gondoljunk csak egy jó adag pacalpörköltre vagy a hagyományos resztelt májra. Ugye, hogy ezeket nem sok pasi utasítaná vissza? De vajon milyen húsok kéne fogyasztaniuk a férfiaknak, hogy egészségesebbek legyenek?

A vörös húsok telis-tele vannak fehérjével, legyen szó marháról sertésről, vagy vadhúsról. A vörös húsban megtalálható leucin, és aminosavak segítenek az izomépítésben is. Talán nem véletlen, hogy sokan úgy gondolják, hogy nincs pasisabb étel a marhasteaknél és a vad ételeknél. A belsőségek közül pedig jó választás lehet a máj, hiszen rengeteg ásványi anyagot, és vitamint tartalmaz.

A halak, és a rákfélék is hozzájárulnak ahhoz, hogy a férfi szervezete egészséges maradjon. A lazac például a világ egyik legegészségesebb halának számít, és ezt a címet a rengeteg A-, és D- vitamin tartalmának köszönhető. kapta Ezenkívül B-komplex, illetve Omega–3 zsírsavat is tartalmaz.

A lazac fogyasztásával szelént, vasat, foszfort, kalciumot és niacint viszünk be a szervezetünkbe, csökkenthető vele a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata is.

A kagylók, rákok és a tengeri herkentyűk túlnyomó többsége kiváló cinkforrás, ez pedig nagyon fontos az izmok, a szív, illetve a reproduktív rendszer számára. Kevesen tudják, de a cinkhiány lehet akár a férfimeddőség hátterében is, tehát ha családalapítás előtt állunk, érdemes lehet a férfinak több tengeri herkentyűt fogyasztania.

Miből kéne többet fogyasztaniuk a férfiaknak? 

A különböző müzlifélékről, és a zabpelyhekről talán mindenkinek a nők jutnak eszükbe, hiszen leginkább ők szoktak reggelire ilyesmiket fogyasztani, de talán a férfiakat sem ártana ezekre az egészséges dolgokra rászoktatni, hiszen nagyon jót tesznek az emésztőrendszernek! A zabpehely ugyanis olyan probiotikumot tartalmaz mely egy egészséges szervezet működéséhez elengedhetetlen.

A laktató, babos egytálételek is tökéletes választásnak bizonyulhatnak a férfiak számára. A bab lassan emésztődik meg, tehát a kemény fizikai munka során is később leszünk éhesek, ha valami tartalmas, babos étel volt az ebéd. A benne található fehérjék, antioxidánsok és ásványi anyagok pedig fontosak az agy és az izmok számára is.

A burgonyás fogásokat nem csak a férfiak, hanem a nők is szeretni szokták. Népszerűségének az egyik oka, hogy vitaminokban, ásványi anyagokban, és tápanyagokban gazdag élelmiszerről beszélünk. Rengeteg B6-vitamint tartalmaz, illetve K-, E- és C-vitamin is található benne.

(Szponzorált tartalom)

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.