Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Már a kisgyerekek is a nevük után a korukat tanulják meg elsőnek, így ez az egy támpont az idő múlása kapcsán. De vajon a fizikai értelemben vett korunk mennyiben befolyásolja azt, hogy mennyinek érezzük magunkat? Nem mindegy, hogy a biológiai kor vagy a mentális kor a mérvadó.

A biológiai korunk leginkább az egészségünkkel áll összefüggésben, hiszen jóval fiatalabbnak érezzük magunkat, ha egészségesek vagyunk.

Mi az az epigenetika?

Az epigenetika maga egy rendkívül összetett és hasznos találmány. Azt vizsgálja, hogy a szervezet öregedése mennyiben függ össze a DNS szekvenciával, és ennek alapján jó eséllyel megsaccolható, hogy egy adott személy hány éves.

Azt is megtudhatjuk általa, hogy van két emberi szerv, ami az átlagosnál lassabban, illetve gyorsabban öregszik. A gyorsabban öregedő szerv a női mell, ami elég korán elkezdi hanyatlását, ami pedig lassabban öregszik, mint a test többi része, az pedig a kisagy. Bár maga az öregedés folyamata nem fordítható vissza, nagyon sokat tehetünk azért, hogy annyi idősnek érezzük a testünket is, mint amennyinek belülről érezzük magunkat.

Amennyiben a testünket nemcsak kihasználjuk, hanem karban tartjuk és megadjuk számára a szükséges törődést, akkor jó eséllyel fiatalabbnak fogunk kinézni, mint a biológiai korunk. Ilyen romboló körülmény lehet például a dohányzás, a fokozott alkoholfogyasztás az esetleges drogfogyasztás, és még az alváshiányt is ide sorolhatjuk. A HIV-betegség és a Down-szindróma egyaránt gyorsítja az epigenetikai órát, akárcsak a szomorúság, a magány, a kevés nevetés.

Mit tehetünk az örök fiatalságért?

A testünk minden sejtje bizonyos időközönként megújul, ami alól kivételt képez az agyunk, valamint az izmaink különböző sejtjei. Ezek egy életen át elkísérnek. Bár alapvetően ez egy jó hír, de a kor előrehaladtával bizonyos problémák ugyanúgy reprodukálódnak a sejtjeinkkel együtt.

Manapság már számos opció áll a rendelkezésünkre az idősödés késleltetésére, ám mégis külön kell választani egymástól a természetes módokat, illetve az orvosi beavatkozásokat. Sokan koncentrálnak inkább a külsejükre ahelyett, hogy belülről próbálnák megalapozni a változást, hiszen a táplálkozás és a mozgás nagyon sokat nyom a latban.

Természetesen ide tartozik az elménk pallérozása is, hiszen ha a memóriánkat és az agyunkat frissen tartjuk, akkor az már egy jelentős lépés a sokáig tartó fiatalság felé. Ahogy említettük, a magány is sokat tesz a korai öregedésért, Így mindenképp törekedjünk arra, hogy legyenek minőségi szociális kapcsolataink. Ugyanez igaz a megfelelő minőségű és mennyiségű alvásra is. Gondolj csak bele, korántsem mindegy, hogy mennyit alszunk, de talán fontosabb az, hogy mikor és milyen minőségben.

Ha lehet, tegyünk meg mindent a fiatalság megőrzése érdekében, de ettől függetlenül ne essünk át a ló túloldalára, mert az meg már meglehetősen visszatetsző.

(Szponzorált tartalom)

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.