2020-ban érkezik az Apple robotautója

Igen, jól hallottad, az Apple a telefonok, laptopok és zenelejátszók után most már autó is gyárt. De milyen autót?

Na hát ez az, amit egyelőre nem nagyon tudunk, mert hogy az egy ideje már rebesgetett Apple autó annyira hétpecsétes titok, hogy egy árva kép sem szivárgott ki róla. Annyit azért már tudunk, hogy inkább lesz az autók iPadje, mint az autók iPhone-ja, mivel hogy kisbusz lesz, így talán abban is reménykedhetünk, hogy nem fog ripityára törni, ha a sarkával ütközik neki valaminek. Ezen kívül

  • teljesen elektromos lesz,
  • robotautó lesz,
  • és a Bloomberg szerint 2020-ra már itt is lesz.

A szűkösre szabott határidőből pedig azt is elég könnyű kikövetkeztetni, hogy az Apple nem tegnap kezdett hozzá az autó fejlesztéséhez, a színfalak mögött valószínűleg már évek óta folyik a munka. Ez már csak azért is valószínű, mert ha tegnap kezdtek volna hozzá, akkor nem tudnák szemfüles autósok lekamerázni, ahogy az Apple a kaliforniai utakon az automata közlekedéshez szükséges technológiákat teszteli. Márpedig nemrég lekamerázták.

Bár tény, hogy a felvételen szereplő kisbusz egy kisbusz, de az biztosra vehető, hogy nem az a kisbusz, amit az Apple öt év múlva be fog mutatni (hacsak nem egy Dodge Caravant akarnak bemutatni), tehát a megjelenéséből hosszú távú következtetéseket nem szabad levonni. Ez csupán ahhoz kell nekik, hogy egy kisbusz-szerű járgánnyal tesztelhessék a saját cuccukat.

Az Apple egyébként a közelmúltban egy csomó, autóiparban járatos mérnököt szerződtetett, akik a hírek szerint az iPhone és az iPod fejlesztését is irányító Steve Zadesky vezetésével tervezgetik az autót. Az Appe Carhoz (vagy iCarhoz?) sikerült elcsábítaniuk többek között a Tesla egyik vezető fejlesztőjét, az elektromos autók akkumulátorait gyártó A123 Systems egyik alkalmazottját (feltehetőleg nem a portást), de érkeztek munkatársak a Fordtól, a Mercedestől és az őrült robotjairól elhíresült (egyébként a rivális Google kezében levő) Boston Dynamicstól is.

Az autón a Bloomberg információi szerint legalább ezren dolgoznak főállásban, tehát az Apple nem csak úgy mellékesen fejlesztgeti a kocsit, hanem gőzerővel folynak a munkálatok.

A 2020-as céldátum egyébként azért is izgalmas, mert a robotautók fejlesztésében élenjáró cégek, mint a Google vagy a Nissan is pont ugyanezt az évet jelölték meg az első, kereskedelmi forgalomban kapható robotautók megjelenésére, az Apple színre lépésével viszont ha lehet, még az eddigieknél is jobban várjuk a következő évtizedet.

Ennél jobban már tényleg csak akkor várnánk, ha a Valve egyszer csak bejelentené, hogy 2020-ra elkészülnek a Half-Life 3-mal, de persze mi is tudjuk, hogy mindent nem lehet.

(Forrás: Jalopnik)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon