A két cég szinte teljesen egy időben jelentette be, hogy megvonják a hirdetéseket azoktól az oldalaktól, amelyek valótlan híreket terjesztenek. Kicsit későn.

Az elmúlt hónapokban a két cég, de különösen a Facebook rengeteg kritikusnak a célkeresztjébe került, akik azzal vádolták a közösségi oldalt, hogy a hírfolyamban megjelenő álhírek jelentősen befolyásolták az amerikai elnökválasztás eredményét.

Az indulatok főleg a Gizmodo hétfőn megjelent cikke után lángoltak fel, amelyben azt állították: a Facebooknak már nyár óta megvolt az ellenszere az álhírek ellen, de mivel az ilyen cikkek többsége a jobboldalhoz köthető oldalakon jelent meg, az eszközt nem merték élesíteni, nehogy politikai elfogultsággal vádolják őket.

A Facebook természetesen azonnal cáfolta a szerintük alaptalan információt, Mark Zuckerberg pedig azzal próbálta tompítani az ügy jelentőségét, hogy szerinte a közösségi oldalon megjelenő posztoknak kevesebb, mint 1%-a álhír, így a hírfolyamon megjelenő hírek nem befolyásolhatták jelentősen az emberek véleményét. Ezzel viszont csak még inkább olajat öntött a tűzre: a Facebook dolgozói közül ugyanis sokan nem nézték jó szemmel a szerecsenmosdatást, és titkos csoportot alapítottak, hogy szembemenjenek a hivatalos állásponttal.

A Facebooknak ezek után már muszáj volt valamit reagálnia a minden oldalról érkező támadásokra, amit most úgy próbálnak meg visszaverni, hogy bejelentették: a valótlan híreket terjesztő oldalak többé nem vehetnek részt a közösségi oldal hirdetési programjában, amivel ezek az oldalak jelentős bevételtől esnek el. Hogy pontosan hogyan fogják beazonosítani az álhíreket, azt nem árulták el, mindenesetre a hirtelen jött bejelentés megerősíteni látszik azt a feltételezést, hogy a Facebooknak tényleg van eszköze arra, hogy az ilyen híreket kiszűrje.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon