Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A közösségi oldal kattintásvadászat elleni keresztes hadjárata ugyanis elég régi hagyományokra tekint vissza: a dolog még 2013-ban kezdődött, amikor a kattintásvadász oldalak mintapéldánya, az Upworthy néhány egészen izgalmas fogással úgy hajtotta igába a Facebookot, hogy az csak nyekkent, és hatalmas olvasottságra tettek szert

Mark Zuckerberg azóta is rendületlenül hozza az újabb és újabb ötleteket, hogyan lehetne a lehetetlen helyzetet megszüntetni, úgy tűnik, mindeddig sikertelenül. Pedig a legutóbbi ötlet nem is tűnt rossznak: ha az olvasó egy cikkről túl gyorsan visszatér a Facebookra, akkor a cikk valószínűleg nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és ennek megfelelően a közösségi oldal algoritmusa lejjebb sorolta a Hírfolyamban.

A Facebook legújabb próbálkozása egészen más úton indul el: az olyan kifejezéseket fogják figyeli (nyilván szintén egy algoritmus segítségével), amelyek csak a clickbait címekre jellemzőek, míg a "normális", vagyis tájékoztató jellegű címekre nem. Ez alapján ha egy címben szerepel a "nem", a "hiszed", meg az "el" (vagyis inkább ezek angol megfelelői), akkor mostantól valószínűleg nem számíthat túl sok sikerre a Facebookon, ráadásul a közösségi oldal a rendszeresen kattintásvadász címeket közlő oldalakat kollektívan is bünteti, és az összes általuk megosztott tartalmat lejjebb sorolja.

Mi igazából már nem nagyon hisszük el, hogy éppen ez lesz az a módszer, amivel a Facebook tényleg áttörést fog elérni, de persze az objektív és szakmailag elfogulatlan újságírás jegyében nagyon drukkolunk nekik, hogy sikerüljön.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.