Megszokhattuk már, hogy rendszerint az S-osztályban mutatkoznak be azok a műszaki újdonságok, amelyek aztán idővel az összes többi autóba is bekerülnek. A Mercedes újfajta légzsákja is ilyennek ígérkezik.

Ha azt gondoltad, hogy a légzsákok terén mindent kitaláltak már, amit ki lehet, akkor gondold újra. Persze tényleg rengetegféle légzsák létezik, a hagyományos első, oldalsó és függönylégzsákon kívül sok autóban van térdlégzsák, a Fordnál övlégzsák, a Volvónál a gyalogosokat védő külső légzsák, az apró Toyota iQ-ban pedig a hátsó utasokat hátulról védő légzsák.

A hátsó utasok épségét eddig a hátsó oldallégzsákok és a hátulra is kiterjedő függönylégzsákok óvták, a Mercedes pedig most bemutatja a hátsó utasoknak tervezett frontlégzsákot, ami az előttük lévő ülésből fújódik fel ütközéskor.

A mérete körülbelül akkora, mint az első utas légzsákjának, de ahhoz képest újdonság, hogy csak a két szélső keretét töltik meg sűrített gázzal a patronok, a köztük lévő sátorszerű ballont az utastér levegője tölti ki egy speciális szelepen keresztül,

Két kisautóban, az új Honda Jazzben és a Toyota Yarisban már megjelent, és az S-osztály is megkapja az első utasok közti légzsákot, ami oldalütközéskor mérsékeli az összefejelés lehetőségét. A Mercedesnél pedig ilyenkor az ülés oldaltámaszának felfújásával a belső tér közepe felé tolják, és

A Mercedes már az új S-osztály műszerfalát is megmutatta:

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.