Mennyire gáz azt állítani egy profi géppel lőtt stockfotóról, hogy a te telefonoddal készült? A Samsung most pont egy ilyenbe futott bele. Ideje lenne csinálni egy kis tisztogatást a PR-részlegen.
Történt ugyanis, hogy egy Dunja Djudjic nevű fotós értesítést kapott arról, hogy az egyik, profi fényképezőgéppel készített stockfotóját valaki megvásárolta marketing célokból. Kíváncsi volt, vajon hol alkalmazzák a képét, ezért csinált egy egyszerú Google képkeresést, és az eredményt alig hitte el.
Kiderült ugyanis, hogy a portréfotóját a Samsung a malajziai weboldalán használta, nem kevesebbet állítva róla, mint hogy azt egy Samsung Galaxy A8 mobiltelefonnal készítették.
A képet feltehetőleg Photoshoppal módosították, és azt akarták vele demonstrálni, milyen klasszul mőködik az A8 intelligens portrémódja.
Djudjic nem tartotta magában a felfedezést. A dolog egyébként az ő oldaláról nem igazán támadható, hiszen a cég minden szükséges licencjogot kifizetett, azonban etikai szempontból már nem ilyen egyszerű a helyzet.
Nem ez az első eset egyébként, amikor a koreai cég hasonlóan pitiáner módszerrel akarta jobbnak beállítani a mobiltelefonjaiban található kamerákat, hiszen korábban már több országban is azon kapták őket, hogy a hivatalos Facebook-oldalukon profi gépekkel készült fotókkal kampányolnak.
Mondjuk azt sem lehet mondani, hogy ezzel egyedül lennének. (Igen, rád nézünk, Huawei!)
(via)