Idén januártól új uralkodó járja az óceánokat. Az MSC Oscar minden eddiginél hatalmasabb konténerszállító, egy valódi gigász, úszó acélsziget, amit látva kihagy a pulzusod.

Ha mindig is érdekelt, miért éri meg az online rendelt, Kínában gyártott miniSD kártyát ingyen szállítani Magyarországra, akkor most megtaláltad a választ. A hatalmas, konténerszállító hajók hihetetlen hatékonysága a ludas, minél több rakományt bírnak el, annál kifizetődőbb az üzlet. Ezért építenek egyre nagyobb és nagyobb hajókat, és ezért tervezték ilyen bitang méretűre az MSC Oscart, ami idén januárban átvette a CSCL Globe trónját.

Előbbi sem tiszai ladik, a CSCL Globe négy focipályányi fedélzetén 19 100 konténert tudott szállítani. Erre licitál rá az MSC Oscar, 19 244 konténerrel. Ekkora tér autóból 39 ezret nyelne el, tornacsukából pedig 117 millió párat rakodhatnának fel valamelyik ázsiai kikötőben.

De nagyon nem mindegy, hogy melyikben, mert a hajóépítés sokkal gyorsabban fejlődött, mint a kikötői infrastruktúra. 2006-ban még az Emma Maersk tartotta a rekordot, 10 000 konténerrel, erre eltelt kilenc év, és a húszezres határ közelében járunk. A 193 000 tonnás MSC Oscar pedig 395 méter hosszú, és 59 méter széles, egy ekkora, úszó hegy fogadására kevés kikötő alkalmas, a szűk csatornákról már nem is szólva.

Motorja szintén rekorder darab, a német MAN által tervezett, Dél-Koreában gyártott blokk felér egy komplett panelházzal, 17,2 méter magas, 5,2 méter széles, és több, mint 22 méter hosszú. Teljesítményére nem szívesen fizetnél adót, 56.8 Megawattja körülbelül 76 000 lóerőt jelent.

Mérete alapján úszó város is lehetne, de a magasfokú automatizáltság miatt mindössze 23 fős legénység szükséges a hajó üzemben tartásához, akik idejük legnagyobb részében a hídon tartózkodnak, szabadidejükben pedig a szaunában, edzőteremben lazítanak.

(via bbc.com)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon