Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Két búcsúrepülést is tartottak.

A kilencvenes évek végére tervezték a Tu–154-esek kivonását a forgalomból, végül 2001 lett belőle. A menetrendszerű forgalomban március 29-én repült utoljára a "Nagyvas", amely egy Budapest–Prága–Budapest járatot teljesített. Másnap pedig két ferihegyi búcsúrepülés következett. A Malévnél közel harminc éven át voltak a flotta meghatározó repülőgépei a Tu–154-esek, húsz évvel ezelőtt vonta ki őket a forgalomból és búcsúzott tőlük véglegesen a magyar légitársaság.

Miért döntött úgy a Malév, hogy leállítja a legendás repülőgépeket? Milyen típusra kerültek át a pilóták? Mi lett a fedélzeti mérnökök sorsa? Horváth Sándor, a típus utolsó főpilótája mesélt ezekről az évekről az Aeroparkban látható HA–LCG pilótafülkéjében, valamint a korfui leszállásokról és a nyári charterjáratokról.

Ez is érdekelhet:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.