Bár már közel 30 éves film, talán még sokan emlékeznek a Die Hard 2-re (Még drágább az életed), amelyben egy zsoldoscsapat átveszi a Los Angeles-i repülőtér irányítását, megszakítja a kapcsolatot a reptér és a repülők között, majd többek között a város közvilágítását is hazavágja – ezzel együtt pedig a repülőtér nyíl alakban kivilágított kifutópályája is eltűnt. Persze mindezt éjszaka.

Ilyen körülmények között bizony nem könnyű leszállni – főleg, hogy a filmben még jobban megnehezítették a pilóták dolgát. Valami hasonló zajlott le a valóságban is, csak persze kicsiben, emberi beavatkozás nélkül Indiában. A Jet Airways B738-as járata épp Mumbaiból tartott Indaurba, amikor az utóbbi repterén egyszerűen kialudtak a landolást elősegítő fények, mondhatni eltűnt a repülőgép alól a kivilágított pálya.

Ez pedig azért volt hatalmas gond, mert éjszaka volt, másrészt meg már a repülőgép megkezdte a leszállás utolsó fázisát, tehát már a végső egyenesen volt.

John McClane-nek ezúttal nem kellett közbeavatkoznia

A pilóták természetesen hamar észlelték a bajt, így időben felfüggesztették a landolás menetét, majd újra a levegőbe emelkedtek. Alig félperccel később ismét láthatóvá váltak a futópálya fényei, az utasszállítót pedig – miután a levegőben tett egy kört – negyedórával később gond nélkül letehették. Így szerencsére John McClane közbeavatkozása nélkül is mindenki megúszta az egészet.

És ha már repülés:

A repülés nem a legzöldebb műfaj, de itt egy jó hír

Nagyon látszik, hogy a repterek küzdenek a klímaváltozás ellen.

(via)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

1973-ban több mint egy óráig tartott a teljes napfogyatkozás egy repülő utasainak

A Windows 11 néha olyan lassú, hogy az ember bottal verné szét, ha tudná

További cikkeink a témában
Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?
Hirdetés