A saját fejlesztés alapján készült kabin egyszerre három embert képes 10 ezer méternél is mélyebbre szállítani. A Kínai Tudományos Akadémia fémkutatással foglalkozó intézete kutatóinak hétfői nyilatkozata szerint a titánötvözetből készült jármű a legnagyobb beltérrel és szállító kapacitással bír a vetélytársai között.
Üzemképes állapotában a jármű le tud majd merülni a Csendes-óceánban található Mariana-árokba is, ahol a legénység kutatásokat végezhet.
Kína nem először végezne kutatásokat a Föld legmélyebb pontján: 2012 júniusában a távol-keleti ország első utasszállító merülője kategóriájában világrekordot döntve 7062 méter mélységig ereszkedett az árokban.
Becslések szerint az újonnan épített kabin teljes útideje a 10 órát is meghaladhatja - ennyi idő alatt ereszkedik le és jön fel újból a 10 ezer méter alatti mélységből, ami komoly mentális és fizikai tehertételt jelent majd a legénység tagjai számára.
Légy résen, mert épp valami fontos történik!
Napokon belül új magazint indítunk, tarts velünk a nulladik pillanattól! November elején startol a Raketa.hu, a Player-csoport jövőmagazinja, melyben veletek együtt keressük a válaszokat az előttünk álló évek nagy kérdéseire!
Kiemelten foglalkozunk az autózás/közlekedés forradalmával, az okosotthonokkal, a klímakérdéssel, megújuló energiával, a legizgalmasabb, éppen zajló társadalmi változásokkal és rengeteg termékkel és szolgáltatással, ami pillanatokon belül ránk töri az ajtót!
Ha szeretsz jó időben jó helyen lenni, kövesd be a Rakéta Facebook-oldalát, hogy azonnal tudd, ha kilőttük a magazint!
(forrás: MTI, China Daily, BBC)