Élet-halál kérdése, ki mit csinál a pilótafülkében.

Napjainkban kétfős személyzet dolgozik a pilótafülkében, évtizedekkel ezelőtt négy-öt ember is kellett. Ahogy fejlődött a technika, automatizálták az egyes rendszereket, megjelentek a számítógépek a fedélzeten, úgy csökkent a személyzet tagjainak száma. A hetvenes években a nyugati típusokon jellemzően már három fő dolgozott elől: kapitány, elsőtiszt és fedélzeti mérnök, ma pedig már csak kapitány és elsőtiszt repüli a legnagyobb gépeket.

Hogyan szervezik meg a munkát a pilótafülkében? Milyen változásokat hozott az Eastern Airlines 1972-es balesete a polgári repülésben? Hogyan működik az erőforrásmenedzsment a fedélzeten? Hogyan csökkent a pilóták száma az évtizedek során? Hogyan kell együtt dolgoznia a kapitánynak és az elsőtisztnek normál körülmények között, valamint vészhelyzetben? Ez is kiderült a Légiközlekedési Kulturális Központ videójából.

Ez is érdekelhet:

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.