A kifutópálya tisztasága életbevágó, ezért mindenféle piti takarítógép helyett egy saját készítésű, MIG-hajtóművest használnak a haditengerészetnél.

2000 nyarán nem sokkal a felszállás után 113 utassal a fedélzetén lezuhant egy Concorde Franciaországban. A vizsgálat kiderítette: a balesetet az okozta, hogy egy másik gépről néhány perccel korábban a kifutópályára esett apró titániumdarabka kivágta a felszálláshoz gyorsító Concorde kerekét, ami szétrobbant, egy többkilós gumidarabja átütötte a szárny egyik üzemanyagtartályát, ami aztán kigyulladt.

A kifutópálya tisztasága tehát tényleg élet-halál kérdés, és az orosz haditengerészetnél is ennek megfelelő komolysággal kezelik a kérdést. A Rolls–Royce Nene hajtóművének orosz változata, a Klimov VK–1 hajtotta többek között a MIG–15-ösöket és MIG–17-eseket, de ezek ma már muzeális darabok, sokkal jobban is lehet hasznosítani a gázturbinás sugárhajtóművüket: például kis átalakítással remek, nagy teljesítményű porszívó készíthető belőle, hogy tisztán tartsa a repülőgép-hordozók kifutópályáját.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon