Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Az ugandai kormány ugyanis megelégelte azt a fene nagy nyilvánosságot, amit a Facebook és más közösségi oldalak jelentenek, így olyan adót vetettek ki a közösségi médiára, ami után valódi luxusnak számít facebookozni.

A befizetendő összeg napi 200 ugandai shilling, vagyis nagyjából 15 forint, ami elsőre nem tűnik egy hatalmas összegnek, de ha ehhez hozzátesszük, hogy az átlagos ugandai háztartás havi 453 ezer shillingből gazdálkodik, egy háztartásban pedig átlagosan 4,7 ember él, akkor máris kijön, hogy a közösségi média használata háztartásonként 28 200 shillingbe kerül havonta.

Hogy az országot 1986 óta vezető Yoweri Museveninek szúrja a szemét a közösségi média, amúgy nem újdonság, hiszen a legutóbbi, 2016-os "választások" idejére egyszerűen lekapcsolták a Facebookot, a Twitterrel egyetemben.

(Fotó: Thought Catalog)

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.