Az ugandai kormány ugyanis megelégelte azt a fene nagy nyilvánosságot, amit a Facebook és más közösségi oldalak jelentenek, így olyan adót vetettek ki a közösségi médiára, ami után valódi luxusnak számít facebookozni.

A befizetendő összeg napi 200 ugandai shilling, vagyis nagyjából 15 forint, ami elsőre nem tűnik egy hatalmas összegnek, de ha ehhez hozzátesszük, hogy az átlagos ugandai háztartás havi 453 ezer shillingből gazdálkodik, egy háztartásban pedig átlagosan 4,7 ember él, akkor máris kijön, hogy a közösségi média használata háztartásonként 28 200 shillingbe kerül havonta.

Ez olyan, mintha Magyarországon egy háztartásnak több mint havi tizenötezer forintot kéne befizetnie, hogy mindenki használhassa a Facebookot, az Instát és a többi közösségi oldalt.

Hogy az országot 1986 óta vezető Yoweri Museveninek szúrja a szemét a közösségi média, amúgy nem újdonság, hiszen a legutóbbi, 2016-os "választások" idejére egyszerűen lekapcsolták a Facebookot, a Twitterrel egyetemben.

(Fotó: Thought Catalog)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Így nézett ki, ahogy a dubaji esőapokalipszis elmosta a luxusvárost

További cikkeink a témában